Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla,

Jag har en VSTi kanal i CubaseSX som alltid startar på maxvolym, när jag startat upp mitt projekt, fastän den är ställd på ca 10%. För att få ner volymen måste man röra på volymreglaget en gång. Sedan håller sig volymen på rätt nivå. Irriterande!!

Vad göra?

/Kent J.

Annons
Postat

Har samma problem fast för mig åker regeln i max varje gång man trycker på play så man måste mixa medan det spelas upp. Varje gång.

Postat

I Sonar finns en inställning som heter nåt i stil med "zero controllers when play starts/stops". Om Cubase har nåt liknande kan det kanske va vettigt att testa att ändra den...

Postat

Vad kör du för vst instrument?

I vissa pluggar sparas inte inställningarna till nästa gång man startar projektet.

Mvh / djonas

Postat
Vad kör du för vst instrument?

Jag kör Halion och använder tre olika instrument.

Postat

Har det inte med automationen att göra då? Så att automationen för volym står i topp på kanalen och är aktiverad? Det hade jag problem med..

Ställ in så alla automation är "off"...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.