DivineCo Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 JUDAS PRIEST - PAINKILLER och det mesta med Alan Holdsworth och så förstås Andrew Latimer från Camel. Jimmy Page må ha et brötigt gitarrljud men har också gjort några av rockhistoriens bästa solon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Är inne i lite av en Boston-period och de har många fina solon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Är inne i lite av en Boston-period och de har många fina solon. Boston! Akta så du inte fastnar, det kan aldrig va nyttigt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 5 december 2006 Dela Postat 5 december 2006 Är inne i lite av en Boston-period och de har många fina solon. Boston! Akta så du inte fastnar, det kan aldrig va nyttigt 😱 Joho! Solot i Sir Psycho Sex (RHCP) är ju ganska litet och samma sak, men ändå sjukt snyggt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 Hela Malmsteens Dvdn när han lirar i Brasilien, maj 1998 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trakko_man Postat 15 maj 2008 Dela Postat 15 maj 2008 allt med Lily Lazer (Linde) från HIM 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Biran Postat 15 maj 2008 Dela Postat 15 maj 2008 (redigerat) Love thing med Satriani. Solot i "for the very first time" med robin beck 😳 kan det bli mer klockrent hur ett gitarrsolo ska låta. Eller Norum i Superstitous. Var det inte Kjell Lövbom (alias Kee Marcello) som lirade gura på Superstitious, möjligt jag har fel 😎 Annars gillar jag som du Satriani, dock vill jag framhålla låten Always with me, Always with you som en fantastiskt bra arrad och melodiskt uppbyggd låt om jag nu skall välja nån.. http://www.youtube.com/watch?v=F4fPv450OYM Redigerat 15 maj 2008 av Biran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 15 maj 2008 Dela Postat 15 maj 2008 Nils-Olav Johansen - My Deal - Once Upon a Summertime För första gången på kanske 10 år har jag trillat av stolen på grund av ett gitarrsolo. På andra plats kommer samma snubbes solo i slutet på Bye Bye Blackbird (samma platta), finns på hans myspace: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=165403057 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 15 maj 2008 Dela Postat 15 maj 2008 Kurt Cobain - Milk it "Jag skulle aldrig kunna spela som Carlos Santana men det ironiska är att han aldrig skulle kunna spela som mig" - Cobain Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 möjligt jag har fel nej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SirAlex Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Mew - The Seething Rain Weeps For You Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Dimebag Darrel (pantera), Alla men speciellt Cemetery Gates Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Ingen som nämnt Mattias IA Eklundh? 🙂😮 Jag tycker hans knäppa spelstil är unik och han hittar alltid på något nytt och roligt i varje solo. 😄 Annars har som nämt John Petrucci mycket bra saker i bagaget. ☺️ Mvh Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aoly Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Megadeth - Tornado of souls Personligen värderar jag inte ett solo utifrån hur tekniskt skickligt det framförs, utan hur det bidrar till låtens själ. I fallet med mitt val så bidrar väl i och för sig nostalgifaktorn lite grann. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 24 maj 2008 Dela Postat 24 maj 2008 Megadeth - Tornado of souls Personligen värderar jag inte ett solo utifrån hur tekniskt skickligt det framförs, utan hur det bidrar till låtens själ. I fallet med mitt val så bidrar väl i och för sig nostalgifaktorn lite grann. Bra sagt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RikardS (oregistrerad) Postat 24 maj 2008 Dela Postat 24 maj 2008 Ingen som nämnt Mattias IA Eklundh? 😄😄 Jag tycker hans knäppa spelstil är unik och han hittar alltid på något nytt och roligt i varje solo. 🙂 Annars har som nämt John Petrucci mycket bra saker i bagaget. 😮 Mvh Memphis Håller med om IA, han e heeeeeelt sjuk 😄 han kan få ett solo o låta som en diskmaskin, fast på ett bra sätt....eh....hmm...jo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Soldier of fortune med Deep Purple och Richie Blackmore på gitarr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitarmaniac Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 David Gilmour - MoneyEric Clapton - While My Guitar Gentley Weeps Keith Richards - Sympathy For the Devil ...är tre solon jag gillar väldigt mycket. 🙁 haha men grabben While my guitar gently seeps solot är ju skrivet av George Harrisson och spelas mycket snyggare i beatles verision tycker jag. min kandidat är radiohead - paranoid android Hmm var inte Clapton in och spelade på den sessionen men Beatles? Jag har för mig att jag har läst det i nån intervju i SoS. Det skulle visst ha vart 4 tagningar och den första var bäst enl. Harrisson, för övrigt var alla skithöga så vem vet egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Det va fan, har jag inte svarat här än... Uli Roth (Electric Sun) ; Cast Away Your Chains. 1:37 och framåt: ...men jävlar va illa han sjunger 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Upptäckte att jag inte har svarat i denna tråden. Med risk att få utstå spott och spe från alla gitarrister, så måste jag säga att de bästa gitarrsolona är de som aldrig blev av... ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuriyakin Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Jag gillar det lilla solot i The Fletcher Memorial Home av Pink floyd http://www.youtube.com/watch?v=fLH5mCIGcvc Pink Floyd har ju för övrigt förgrymmat bra gitarrsolon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Vem-som-nu-spelade-solot-på Bowies-"Fashion". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Riffraff Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Allt med Malcolm Young ☺️ Antar att du menar Angus Young. Malcom, Angus brorsa spelar rytm För att svara på frågan... AC/DC - Ride on AC/DC - Bad boy boogie ... men så äre jag ju AC/DC fantast också. Håller även med om att Hotel California är fantastiskt bra. Still got the blues... Finns många Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 David Gilmour - MoneyEric Clapton - While My Guitar Gentley Weeps Keith Richards - Sympathy For the Devil ...är tre solon jag gillar väldigt mycket. haha men grabben While my guitar gently seeps solot är ju skrivet av George Harrisson och spelas mycket snyggare i beatles verision tycker jag. min kandidat är radiohead - paranoid android Hmm var inte Clapton in och spelade på den sessionen men Beatles? Jag har för mig att jag har läst det i nån intervju i SoS. Det skulle visst ha vart 4 tagningar och den första var bäst enl. Harrisson, för övrigt var alla skithöga så vem vet egentligen? Jepp var Clapton som lirade på Beatlesversionen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Finns så många som är så bra och sen givetvis de som är mindre bra men det är är ju som sagt var en smaksak så jag nämner bara några suveräna, utan rangordning, favvisar och en som ingen har nämnt tidigare: Vinnie Moore "As time slips by". Glömmer tid och rum när jag hör den Tyvärr blev hans låtar sämre med tiden men hans första två instrumentalplattor är suveräna. Eagles Hotel California. Guns N`Roses November Rain. Randy Rhoads MR Crowley. Seve Vai For The Love Of God. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 AC/DC - Ride on Det är dessutom en jävligt bra låt som helhet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joelowe Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 The loner med gary moore =) Annars så gillas det mesta med JP (Slutsolot på Eve är simpelt men bra) De flesta solon som Maiden gjorde på 1-7 skivan är klar grymma med =D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Riffraff Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 AC/DC - Ride on Det är dessutom en jävligt bra låt som helhet! Sant... det är något specielt med den låten ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Riffraff Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Måste bara nämna Terence Jay - One blood också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SvartSaft Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 (redigerat) Kirk Hammets solo(n) i Unforgiven är grymt underbart! Sen - jag gillar det mesta med Yngwie Malmsteen. En liten pärla är det första solot i Save our love, som låter som nån form av flöjt. Tillägg: Här är videon till låten: http://youtube.com/watch?v=4S5zzo67r6E Riktigt bra låt också! Redigerat 27 maj 2008 av SvartSaft Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.