Jump to content
Annons

Fan Win och PC Rockar

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Av olika anledningar så behövde jag en mindre laptop så jag kollade runt lite, men Macbook blev för dyrt hur jag än vände och vred på det i förhållande till vad det skulle var till.

Så jag hamnade på en liten Asus transformerbook nånting med pekskärm och Win 10 för 1990 på Mediamarkt och den är skitbra helt enkelt. Den till och med streamar MP4 4k video direkt från mitt minneskort till kameran via en minneskortsläsare över USB 2 och skickar ut det via HDMI till vad du nu har med hygglig kvalité. Den lilla skärmen på datorn typ 10 13 tum eller nåt är helt ok och filmerna är kanonskarpa för pengarna.

För liten för musik produktion och liknande men att styra grejor och att titta på saker på samt vanligt internet och sånt ett superbra alternativ till en Ipad eller androidsidans motsvarighet. Löstagbart tangentbord och USB både 2 och 3 fast micro eller mini kanske då etc.

Win 10 är helt ok också inget snack om saken.

Redigerat av Burnin Sven
Annons
Postat

Det sitter en fyrkärning Atom processor i den tydligen och är snabbare på wifit än min Ipad och har i princip de in och utgångar som finns på en dator samt HDMI ut vilket gör att man kan köra en större skärm och till och med en TV funkar helt ok. Det kanske finns nåt lite lättdrivet Inspelningsprogram som funkar på den. Vet inte vad som finns i Win världen dessvärre så jag kan inte tipsa.

Jag ska ha den till Teamviewer för att styra datorer hemma när jag sitter i bilen

Postat

Då hade jag kört Reaper som tveklöst tar minst plats och minst krävande. I synnerhet då de från version 5.20 nu implementerat notation (big news, faktiskt, se deras FB-blogg), vilket gör att jag själv successivt kommer att fasa ut SONAR, Cubase och Reason till förmån för Reaper.

Postat

Ok låter intressant. Problemet för den här är nog den lilla hårddisken men den kanske går att byta?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.