Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte bara lägga in en tråd där folk kan berätta om sin största projekt so´m de har jobbat med utan att det har blivit matningsfel eller liknande. Sitter just nu med ett projekt på ca 40 kanaler audio 24/48 och det är precis så att min dator pallar det. När jag försöker bounca till stereo så blir det ett eller två enstaka matningsfel så jag antar att detta är taket för vad min burk klarar. Fast det verkar mer som att det är hårddsikarna som inte orkar med så därför passar jag på att defragga lite nu när jag sitter i mitt andra OS och pillar med netet. 🙂

Förhoppningsvis så kommer defraggningen göra så att jag kan bounca ner låten utan att behöva ta bort mer grejer, mixen funkar liksom ganska bra nu. 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Pröva att Trycka CTRL+ALT+DEL och Välja

CUBASE Gå till Process

och ändra Prioriteten till Högre än normal eller hög.

Kan i vissa fall gen en liten extra push så att man klarar av Bouncen..

I alla fall i Logic(PC)

Men bör funka för vilket program som helst.

Ps.. Win XP gäller detta ds ....

Redigerat av Piccazzo
Postat
Sitter just nu med ett projekt på ca 40 kanaler audio 24/48 och det är precis så att min dator pallar det. [...] Fast det verkar mer som att det är hårddsikarna som inte orkar med ...

Jag kör SX och upplever att 40 spår i sig inte är någon belastning (tillräckligt snabb hd). Det är snarare cpu'n som slår i taket mot slutet av mixningen. Därför brukar jag försöka hålla koll på vilka pluggar jag använder.

Till exempel stänger jag av de band jag inte använder på varje EQ. Det kanske gör en marginell skillnad för varje enskild plugg, men med 40 spår (och kanske lika många EQs) gör det ändå skillnad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.