Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej på er,

Jag tänker köpa E-MU 1820M med Cubase VST 5.1 eller E-MU 1820 (också med Cubase VST 5.1) och i den vevan också köpa en uppgradering till Cubase SX2 för ytterligare ca 2000 SEK. Givetvis mer RAM-minne, 512-1024 extra utöver mina tidigare 512 MB. Har Pentium IV, 2.2 GHz, 120 GB och XP Home Edition.

Sedan tänker jag nog också köpa EWQL Symphonic Orchestra Silver Edition från www.soundsonline.com för ca $295. I den finns en Kontakt Player.

Efter detta vet jag inte riktigt vilket Samplerprogramvara jag skall investera i. Om det blir Kontakt 1.52 eller EmulatorX Studio (med E-MU 1820M, Cubase VST 5.1 och Emulator X + andra program). Självfallet uppgraderar jag till Cubase SX2 (ca 2000 SEK).

Detta är vad jag planerar:

1) Köpa EmulatorX Studio (7295 SEK) + EWQL Symphonic Orchestra Silver Edition ($295) + Cubase SX2 uppgradering från Cubase VST 5.1 (1990 SEK)

Summa: ca 12000 SEK + mer RAM-minne

2) Köpa E-MU 1820 inklusive Cubase VST 5.1 (4195 SEK) + Cubase SX2 uppgradering från Cubase VST 5.1 (1990 SEK) + EWQL Symphonic Orchestra Silver Edition ($295) + senare Kontakt 1.52 (ca 4300 SEK)

Summa: Ca 8500 SEK + Kontakt 1.52 (4300 SEK) (Summa: 12800 SEK) + mer RAM-minne

Har kollat upp lite extra angående E-MU-ljudkorten: Både 1820 och 1820M har "samma AD/DA omvandlare som Digidesigns top-of-the-line". 1820 saknar däremot •Word Clock In/Out•SMPTE In/Out•MTC Out. Annars är de identiska ljudkort.

Vad har man •Word Clock In/Out•SMPTE In/Out•MTC Out till ???

Vill höra era synpunkter på mina eventuella val. Ge mig feedback, tack.

Om ca två veckor blir det julafton för mig...

😎

Redigerat av Esa
Annons
Garylee (oregistrerad)
Postat

Observera att det är endast är m-modellerna (1212m och 1820m) som har samma AD/DA omvandlare som DigiDisigns ProTools System. 1820 (utan m) har andra konvertrar därav det lägre priset.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.