Jump to content
Annons

Mic från ASIO i OBS via ASIO Link Pro?

Recommended Posts

maxkarlstedt (oregistrerad)
Postat

Tjena! Eftersom jag tänkte streama så anser jag att det är liveljud (men flytta tråden om den passar bättre i annan tråd).

Låt mig också få bara snabbt säga att jag känner till att OBS inte direkt stöder ASIO vilket är sorgligt då det annars är så smidigt stream-verktyg.

13116427_10154226259248023_63297856366534354_o.jpg

Bilden ovanför visar först: vertikalt 1) Recording i volymkontroll i Windows 7. 2) Sound i volymkontroll i Windows 7.

Andra vertikalt är: 1) O Deus ASIO Link Tool, 2) Settings i OBS-programmet där man ställer in ljud och väljer vilken enhet från volymkontroll.

Tredje vertikalt är: 1) Någon slags DAW för Deus ASIO Link Pro Tool? Eller möjligen mixning interface?

Mitt problem jag har är att min mikrofon, analog 2 på Audient iD14 (som funkar annars via direct monitoring i iD-mjukvaran), inte hörs något bra i min stream. I bilderna så ska min analog 2 från iD14 "2" inuti "ASIO HOST IN MIX" och sedan ser man massa olika färgpilar som pekar åt olika håll.

http://odeus-audio.com.au/Odeus/AsioLinkPro här är programmet som jag använder. Jag har ej betalt för det så jag vet att ljudet försvinner efter varje 5 sekunder. Jag hör väldigt lågt eller knappt någon mick, fast jag har helt ok gain på analog 2 som jag hör klart å tydligt i direct monitoring.

Det är på något sätt jag ska dra färgpilarna från av mix in/out osv men jag vet inte vilka. Om det är någon som har erfarenhet av OBS å ASIO Link Pro som uppskattas hjälp gärna, oxå om du bara har erfarenhet av ASIO Link Pro! =) Tack för svar på förhand! / Max.

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det lättaste för bra ljud är att använda ytterligare en dator. Då behöver den som kodar ut på nätet inte vara så kraftfull samt att du får full koll på ditt ljud som vanligt. Du kan till exempel använda en billig laptop till webbkamera och OBS men sköta ljudet med din vanliga.

Det är nog fortfarande det bästa och smidigaste på PC sidan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.