Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ända sedan jag började spela gitarr varit farcinerad av gitarrmultieffekter av olika slag. Jag har haft en gammal zoom 4040, en art sgx 2000 express, en Digitech Rp7, en mp1 med blöteffekter, En boss GT6 en art SGX 2000 express igen. Däremellan har jag haft ett par hederliga stärkare också.

Jag har aldrig lyckats bli rikigt nöjd. Min art är så nära perfektion jag kommit. Den ger mig ett gott 80-talshäng å alla effekter jag behöver. Men ljudet är inte rikigt perfekt... Kanske sitter det i mitt huvud och inte i prylarna. Hur som helst är detta ett sökande som kostar en jäklans massa pengar.

Nu frågar jag därför en gång för alla.

Är det någon som har någon PERFEKT multieffekt att tipsa om?

Kitty Hawk Quattro lär vara en rikig värsting. Någon som testa den?

Tänk inte ens på att nämna pod !

Vänligen

Kalle

Annons
Postat

Inte för att vara en otrevlig jävel. men det finns ingen perfekt muliteffekt. Det är ju alltid någon form av kompromiss tycker jag. Vill man åt flexibiliteten så får man nog leva med det.

Postat

Det närmsta " bra " jag provat är tyvärr line6 pod x i rackformat.

alla nya pedalbordtyper som boss nya håller tyvärr inte

den standarden

• 2 veckor senare...
Postat

JAg har iofs inte provat Pod xt men Jag är jävligt neg till pod i största allmänhet efter att ha provat deras gamla pod och pod II

I mina öron låter dessa bara plast.

Jag är synnerligen misstänksam mot alla typer av simuleringar... Det säger sig självt att en simulering inte kan bli lika bra som orginalet tycker jag. Det är väl därför som hittills håller på min ART i detta sammanhang...

Ingen som provat kittyhawk quatro?

Postat

Jag har funderat på att skaffa Vox Valvtronix Tonelab eller Vox stärkarna som simmulerar olika förstärkarmodeller, nån som testat dem?

Postat (redigerat)
Jag har funderat på att skaffa Vox Valvtronix Tonelab eller Vox stärkarna som simmulerar olika förstärkarmodeller, nån som testat dem?

Sitter och väntar på att få hem en sån där Vox AD30 VT. Jag har provat AD50 VT och tyckte att den lät bra.....

Spana in ljudproven som finns på www.voxamps.co.uk

f.jpg

Finns även Tech21 Trademark 30 eller 60.

tm_60_image.jpg

Trademark 60 <--- där finns lite ljudprov oxå.

Redigerat av Grahn
Postat

Jag har en Vox Valvetronix AD120VT, det är nog den mest välljudande och mångsidiga förstärkaren jag provat. Så jag skulle tro att Tonelab/TonelabSE ganska vore värt en lyssning?

Enda minuset är högtalarsimuleringen, den låter inget vidare, men det är ju lätt avhjälpt med t ex en H&K Redbox i effektloopen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.