Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Igår så köpte jag en el gitarr, gitarr förstärkare, Juli@ ljudkort och Cubase SE.

När jag öppnar en audio kanal i cubase och spelar in så får jag ingen ljud..

(Bara låga ljudet från El gitarren.)

När jag spelar upp det jag har spelat in så kommer det den tuffa El gitarr soundet från hörlurarna...

Kan man göra så den tuffa el gitarr soundet spelas upp från hörlurarna eller högtalarna när jag spelar med gitarren?

Jag är ganska dålig på att förklara men hoppas ni fattar..

Tack

/Alexander

Annons
Postat

Jag tror att ditt ljudkort har en fuktion som heter direkt monitoring (tror den kallas så) Den gör så att det ljud du spelar in går direkt ut till dina lurar i stället för genom pluggen jag antar att du kör för att få det tuffa gitarr ljudet. Läs i bruksanvisningen hur då stänger av denna fuktion så kanske det löser sig.

Postat

Sen borde du kunna slå på monitoring på kanalen i Cubase.

Sitter någon knapp bredvid kanalsinställningarna.

Då hör du exakt det ljud som spelas in.

Men då bör du ha låg latency, annars kan det låta väldigt fördröjt. Se till att du använder ASIO-drivrutinerna i Cubase. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.