red_house_painter Postat 21 april 2016 Postat 21 april 2016 (redigerat) gjorde en mätning av monitorerna i mitt rum med sonarworks för jag inte kunde fixa en loopback på apollo och göra en mätning med REW. helt körd i skallen och alldeles för trött för att förstå grafen är iallafall som jag misstänkte. problem i lågfrekventa området men lite överraskande med 850hz dippen.. 😳 när det kommer till att få löst dessa lågfrekventa problem utan behöva ge ett mattesnille-svar.. vad har ni för ideer? Redigerat 21 april 2016 av red_house_painter
laban1 Postat 21 april 2016 Postat 21 april 2016 (redigerat) Är grafen resultatet av en kalibrering (kompensering) ? Ser snarare ut som en mätning. Redigerat 21 april 2016 av laban1
red_house_painter Postat 21 april 2016 Trådstartare Postat 21 april 2016 Är grafen resultatet av en kalibrering (kompensering) ? Ser snarare ut som en mätning. ja givetvis en mätning. så trött är jag just nu.. haha
pme (oregistrerad) Postat 21 april 2016 Postat 21 april 2016 Har du kvar 800 Hz dippen om du flyttar mikrofonen?
red_house_painter Postat 21 april 2016 Trådstartare Postat 21 april 2016 Har du kvar 800 Hz dippen om du flyttar mikrofonen? det är en överblickande mätning över rummet med en massa olika punkter som mikrofonen har spelat in så jag antar att det kanske mest gäller sweetspot som 800 finns
red_house_painter Postat 21 april 2016 Trådstartare Postat 21 april 2016 Har du kvar 800 Hz dippen om du flyttar mikrofonen? det är en överblickande mätning över rummet med en massa olika punkter som mikrofonen har spelat in så jag antar att det kanske mest gäller sweetspot som 800 finns
Dna the Synthmaestro Postat 22 april 2016 Postat 22 april 2016 Det största problemet, efter att bara titta på kurvan, tycker jag verkar vara vid 80-100 Hz. Höger och vänsterkanal har ju helt olika karaktär, jag gissar att asymmetrin i rummet ställer till det.
red_house_painter Postat 22 april 2016 Trådstartare Postat 22 april 2016 (redigerat) Det största problemet, efter att bara titta på kurvan, tycker jag verkar vara vid 80-100 Hz. Höger och vänsterkanal har ju helt olika karaktär, jag gissar att asymmetrin i rummet ställer till det. ja det är jag väldigt medveten om också. rummet ser ut såhär och det är rätt svårt att få ihop det på annat sätt. möjligtvis om jag vänder på det så jag har fönstret bakom monitorerna. Hela rummet är avlångt och har öppen yta, men ganska snålt i tak och avlångt. nu ser man inte det särskilt bra men hade vart synd och inte använda fönstret då man ser ut över göteborgs hamn. det mixas typ aldrig där men hade vart synd att inte få det så optimalt som det bara går. [/img] Redigerat 22 april 2016 av red_house_painter
red_house_painter Postat 22 april 2016 Trådstartare Postat 22 april 2016 jag får ta lite bättre bilder kanske på rummet
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.