Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag skulle vilja snabbt kunna byta ljud i t ex Malström på samma sätt som jag kan styra vst synthar i cubase där jag kan välja ljud genom octave knapparna på mitt midi keyboard. Att sitta och klicka med råttan tar liksom bort skaparglädjen ;(

Ska väl nämna att jag mestadels kör reason (v.3) i slave-läge via cubase.

Tacksam för andra förslag också, jag menar kan jag byta ljud genom att t ex pila upp och ner på tangentbordet. Allt är bättre en att fippla med råttan

//joFo

Annons
Postat

Hepp!

Ni får skrika till om jag varit luddig, för det kan väl inte vara så att dessa proffsiga användare inte vet hur man gör??? 😉

//joFo

Postat

eh.. eftersom jag är mkt trött så kanske jag inte är vid mina sinnens fulla bruk. Men det du efterlyser går nog inte, inte så vitt min trötta hjärna kommer ihåg nu. Det är nog därför du inte fått nåra svar. men är det svårt att fixa en liten mapp med patchar som du vill använda till en viss låt å bläddra mellan dem med musen? det är ungefär lika ansträngande å hålla fingret på den som på en tangent och trycka.. annars kan du ju pilla lite med nnxt.. där kan du ju patcha ut en massa ljud lite här å var m m ..

god natt. //smulan

Postat (redigerat)

Högerklicka på knappen eller regeln du vill styra så får du upp en trevlig liten meny.

Redigerat av Pluffo
Postat

Läs manualen till ditt midikeyboard. Har du en av de mer avancerade så kan du säkert skriva ett macro som du kan leka med.

Postat

om du kör Reason 3 är det ju otroligt enkelt. välj bara vilka knappar som ska styra patch-byte, till exempel genom att välja "Remote Override Edit Mode" och dubbelklicka på de knappar du vill assigna och se till att de patchar du ska byta mellan ligger i samma mapp, efter varandra eller i samma Favoriteslista i browsern.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.