Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har haft en baslåda i typ 10 år där elementet är trasigt, denna har stått i klädkammaren hela tiden och har nu fått ultimatum från tjejen... 🙂 Måste göra något av den eller slänga ut den.

Så, jag har inte så mycket kompetens inom sånt här, men jag vet hur man löder dock inte mycket mer än så. 🙂

post-4338-0-15725700-1461004509_thumb.png

Men om vi kollar på bilden, skulle det vara möjligt att bara sätta en "sockerbit" på den lösa sladden (markerad på bilden) som sitter fast i själva elementet och sedan sätta ena sladden som sitter på tele-honan i sockerbiten och den andra på den där det redan sitter en avknipsad sladd? 🙂

Spelar det någon roll vilken av sladdarna på elementet som man kopplar ihop med de på honan?

Ha det gott.

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Det går naturligtvis att laga det där felet. Sockerbit kan vara en lösning, se bara till att

kabeln som du ansluter är mjuk, och har rätt längd. Den får inte vara för lång för då kommer den att skapa oljud när elementet rör på sig och den får absolut inte vara för

kort för då kommer den att snedbelasta konen så att konen eller spolen går sönder.

Postat

Stort tack för hjälpen! Då kanske man kommer lyckas få igång denna i helgen 🙂

pme (oregistrerad)
Postat

Stort tack för hjälpen! Då kanske man kommer lyckas få igång denna i helgen 🙂

Lycka till, bara för att förtydliga, sockerbiten kan användas för att förankra i

chassit, motsvarande lödstödet som sitter där, du kan förmodligen inte sätta sockerbiten direkt mot kabeln utan behöver några centimeter förlängning som du förmodligen behöver löda.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.