prototyp Postat 10 april 2016 Postat 10 april 2016 Hej! Behöver byta rör i min universal Audio la-610 , på uad's hemsida står det något om "require additional biasing after tube replacement" , vad betyder detta? Kan jag alltså inte byta rören själv?
KillwithSkill Postat 10 april 2016 Postat 10 april 2016 Jo du kan byta rörern själv. Men du måste ställa bias. Dvs "tomgångsspänningen" till röret/rören. Det är inget du ska pilla på själv, lämna iväg det till nån som kan. Helst nån seriös firma som vet vad dom håller på med.
prototyp Postat 11 april 2016 Trådstartare Postat 11 april 2016 Alright, vad för slags firmor fixar sådant? Och vad kan det kosta? Verkar bara vara på en av rören man måste göra det dock. Mvh
MRS8 Postat 11 april 2016 Postat 11 april 2016 kanske skulle du kolla med en musikaffär. 2000,- tror jag.
npeter Postat 3 maj 2016 Postat 3 maj 2016 Kontakta Niclas på Mug, dvs. Rör Lemmy, Bara Niclas som får byta rör på mina rörtoppar 😛 Mv Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.