TiberianQ Postat 13 mars 2004 Postat 13 mars 2004 Är det fler som har haft samma problem som STUDIO med BFD? STUDIO säger att det är Buggigt och är extremt Tungkört för disk och minne. Är i köpartagen så det skulle vara kul om någon kunde komma med tips om detta. Är kanske Groove Agent ett bättre Light alternativ i samma kategori av samplers. Om man ska knacka helt själv kanske LM4 eller DR-008 är ett klipp. 😎 Tacksam för hjälp.
Staley (oregistrerad) Postat 13 mars 2004 Postat 13 mars 2004 Skulle rekommendera DFH Superior från Toontrack istället. Släpps i slutet av mars.Läs mer på www.toontrack.com
Claes Holmerup Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Är det fler som har haft samma problem som STUDIO med BFD?STUDIO säger att det är Buggigt och är extremt Tungkört för disk och minne. Är i köpartagen så det skulle vara kul om någon kunde komma med tips om detta. Är kanske Groove Agent ett bättre Light alternativ i samma kategori av samplers. Om man ska knacka helt själv kanske LM4 eller DR-008 är ett klipp. 😎 Tacksam för hjälp. Jag har BFD, men har inte hunnit hårdtesta det ännu på grund av andra projekt. Det ska i alla fall vara bra enligt vad jag har hört från andra - men vi får väl se när jag hinner med att testa ordentligt. Det lilla jag har kört BFD hittills har dock inte visat på några problem... Groove Agent är en höjdare om man behöver många olika trumkomp att jobba med. Om man sedan inte tycker att ljuden är så kul, utan vill ha andra, mer processade ljud, så skaffar man exempelvis LM4 eller Battery och låter Groove Agent skicka sin midi output till dem. En helt underbar funktion! 😎
Majken Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 Buggarna i BFD verkar till stor del vara åtgärdade. De gällde framförallt installation och Sonar/ProTools. Det kommer en kontinuerlig ström av buggfixar och fxpansion verkar lyssna och hjälpa sina användare alltefter att nya problem uppstår. Vad gäller resurskraven så är den stora missen att det inte finns ett lightläge. Tittar man på andra plugin instrument som använder stora samplebanker så hittar man ofta alternativa velocitymappings som låter en köra instrumentet i 1Gb, 0.5Gb och 0.25Gb versioner eller dylikt. Vill du ladda ett litet trumset i BFD som exempelvis baskagge, virvel, hihat, en puka och en cymbal så kommer detta att kräva någonstans omkring 1Gb samplingar. Här hade man gärna sett att man kunde switcha till ett lightläge medan man komponerar låten där trumsetet endast använder 100Mb samplingar och sedan när du skall mixa kan du gå över till det större trumsetet för att göra finjusteringar och slutligen göra nedmixningen. Om BFD är det enda samplebaserade virtuella instrument du tänkt köra bör du ej få några problem överhuvudtaget. Skall du dock även köra piano, bas och stråkar eller liknande så kommer du troligtvis behöva scsi hårddiskar eller ett flertal hårddiskar att sprida ut samplingarna över. Du bör även sätta in maximalt med minne i datorn. I övrigt kan jag bara säga att BFD låter tokbra 😎 - Ta en titt på DFH Superior och Imperial Drums också om du är i trumköpartagen. http://www.scarbee.com/products/sid/index.php http://www.toontrack.com/superior.shtml /Majken
bonzo Postat 14 mars 2004 Postat 14 mars 2004 DFH Superior släpps också i en lightvariant på 2.4GB (mot Superiors 35GB): http://www.toontrack.com/dfh2.shtml
TiberianQ Postat 14 mars 2004 Trådstartare Postat 14 mars 2004 Supertack för hjälpen! Det luktar DFH helt klart... Men förslaget med Groove Agent och LM4 eller DR-008 låter också toppen... Tackar! 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.