Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som sitter på en bruksanvisning till en TSM MT 47 rör mick? Jag vill kunna förstå de 9 olika karaktäristikerna den ska kunna ställa in i. Mycket tacksam för svar/vägledning. Mvh Markus

Annons
Postat

Du kan läsa mer om upptagningskarakteristiker här: 🙂

http://wiki.kontroll...a_karakteristik

Det är förmodligen det vanliga upplägget, med omni i det ena ytterläget, åtta i det andra och kardioid i mitten, gissar jag (du ser det på symboler vid ratten som du ställer in det med). Övriga lägen är mellanting mellan de tre, med mer dragning mot ena eller andra hållet.

post-393-0-90723000-1460045666_thumb.jpg

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Jag har två och blev lovad från leverantören att dom skulle skicka ut bruksanvisningar på det men det var många år sedan. Kort sagt jag tror inte det finns faktiskt.

Postat

Det finns ingen tillverkare som heter TSM, utan det är OEM-mickar, som distributören borde kunna ta fram bruksanvisningar till.

Frågan är hur ofta man egentligen behöver någon bruksanvisning till en mikrofon - fast det borde ju åtminstone finnas något blad med tekniska data att tillgå, tycker man...

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ja det kan man ju undra men jag hade samma tanke då jag köpte mina men i och med att man inte vet hundra så blir det typ njure och åtta jag använder. Jag använder dom i par på njure på min video musik studio film tillsammans med en billig AKG när jag spelar och ylar lite för att dema om man vill lyssna på hur dom låter i par. Dom är icke matchade mot varandra utan dom hade två i butiken så dom köpte jag helt enkelt. Jag använder den mörkaste riktad mot stallet och den andra som låter lite ljusare mot 12 bandet cirkus på nån halvmeter eller så kanske lite närmare.

Det låter helt ok för det priset

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.