Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej allihop !

Kul att hitta en bra site pĂ„ Svenska 🙂

Finns mĂ„nga bra engelsksprĂ„kiga men det Ă€r lite knepigt med Engelskan ibland 🙂

Lite kort om mig:

Spelade gitarr nĂ€r jag var ung för lĂ€nge sen. Av nĂ„gon obegriplig anledning la jag av vid 25 Ă„rsĂ„ldern 🙁

För 1,5 Är sedan, vid 55 Ärs Älder, "upptÀckte" jag möjligheterna med den digitala vÀrlden och gör sedan dess lÄtar med synthar. Mestadels Electroninca men Àven lite mer funky. Eftersom jag Àr en musikÀlskare av stora mÄtt som gillar allt frÄn heavy metal till klassiskt sÄ ser jag det som en utmaning att försöka prova mÄnga stilar. Har du lust sÄ kolla gÀrna in lÀnkarna nedan. Har flest lÄtar pÄ SoundClick.

Enligt mitt sett och se det Àr musik som har bra rytmen, kÀnsla och ett visst mÄtt av produktionskvalitet bra musik, oavsett genre.

Har MagixMusicMaker, Sonar, diverse sw-synther och andra program samt ett gammalt Casio-keyboard 😎

Har nyligen skaffat en preamp sÄ jag har börjat damma av gitarren igen.

Kallar mig Alderman (Åldermannen) eftersom jag kĂ€nde mig last-gammal pĂ„ siter som SoundClick, SongPlanet, Mp3unsigned etc. Har dock upptĂ€ckt att det finns massor av old-boys/girls som startat om i den digitala vĂ€rlden.

En underbar vĂ€rld med en enorm massa suverĂ€nt bra musiker som jag aldrig hört talas om tidigare. Det fullkomligt drĂ€ller ju av högkvalitativ musik pĂ„ nĂ€tet som Ă€r gratis och laglig 🙂

Nog babblat av mig nu. Kul att vara hÀr !

Ha det bra

Leif

Redigerat av Alderman
Annons
Postat

Det Àr inte alla som fÄr ett respektabelt vÀlkommnande av vÄr ubermoderator Olsberg

SĂ„ du fĂ„r vĂ€l kĂ€nna dig lite speciellt vĂ€lkommen hit.. 🙂

denton (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Postat

WhĂ€lkommen! (Du har ju tom en Ă€ldre lekamen Ă€n min 😕 )

Postat
Det Àr inte alla som fÄr ett respektabelt vÀlkommnande av vÄr ubermoderator Olsberg

SĂ„ du fĂ„r vĂ€l kĂ€nna dig lite speciellt vĂ€lkommen hit.. 😕

InstĂ€mmer, sĂ„ var hĂ€lsad! 🙁

Postat
WhĂ€lkommen! (Du har ju tom en Ă€ldre lekamen Ă€n min  😕 )

Hej och tack för vÀlkomandet.

Ja, jag Ă€r mycket Ă€ldre du......hela 1 Ă„r 😄

Postat

SĂ„ du fĂ„r vĂ€l kĂ€nna dig lite speciellt vĂ€lkommen hit..  😕

InstĂ€mmer, sĂ„ var hĂ€lsad! 😄

Inte illa, bossen och tvÄ veteraner....jag kÀnner mig hedrad.

Eftesom jag Ă€r nybörjare med att anvĂ€nda midikeyboard, Cakewalk Sonar och diverse sw-synthar uppskattar jag att det ges rĂ„d pĂ„ svenska hĂ€r 🙂

Jag Ă€r mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det Ă€r knepigt att förstĂ„ tekniska diskussioner om inspelning etc. 😄

Om ni har tid att lyssna pĂ„ nĂ„gra av mina lĂ„tar pĂ„ SoundClick skulle jag verkligen uppskatta era Ă„sikter om dom...Ă€ven konstruktiv negativ kritik eftersom det hjĂ€lper mig utvecklas....fast det Ă€r klart....Ă€ven positiv kritik Ă€r vĂ€lkommen 😎

Vi ses

Leif

Postat
Kunde nog aldrig tro att jag skulle fĂ„ höra sĂ„ pass bra dance/trance av en +55:are som din lĂ„t "spacetrain to andromeda". Grymt bra!! 😆

...och Ă€ven jag hĂ€lsar dig vĂ€lkommen!  🙁

//Micke....

*lol*.....Äldern Àr nog ganska ovÀsentlig. Det viktigaste Àr att tycka om musik oberoende av genre, ha lite rytmkÀnsla och framförallt....tycka det Àr enormt roligt att hÄlla pÄ.

Micke, jag lyfter pĂ„ hatten och tackar för de varma orden om "Spacetrain..." 🙂

Leif

Postat
Jag Ă€r mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det Ă€r knepigt att förstĂ„ tekniska diskussioner om inspelning etc.  😉

What do you want to know?

😉

Postat
Jag Ă€r mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det Ă€r knepigt att förstĂ„ tekniska diskussioner om inspelning etc.  🙁

What do you want to know?

😎

😄😄😄

anything about midi recording in Sonar 😎

Allvarligt talat, en sak jag har problem med Àr jag alltför ofta fÄr pops o andra missljud i inspelningarna. AnvÀnder XP Pro, EMU-0404, Intel P4 , 1 GB ram och 200 GB hd. Sonar Àr instÀlld enligt konstens alla regler (tror jag).

Detta borde rÀcka tycker jag, men lik förbaskat dyker det upp pops sÄ fort jag spelar med ett "avancerat" och "tungt" ljud frÄn banken.

SjÀlv misstÀnker jag alltmer moderkortet, ett Asrock med Via chipset. Har hört att det ska vara Intel chipset och inget "kompatibelt" via ch för att fÄ ut max nÀr det gÀller musik. Ett förslag jag fÄtt Àr ASUS.

NĂ„n som vet ??

Ha det bra

Leif

Postat
VĂ€lkommen hit 😎 Hoppas du ska trivas

Hej och tack för vÀlkomnandet !

Lyssnade pÄ "Strings In Love". Mycket bra musik !

Fick gĂ€rna vara lite lĂ€ngre dock 😄

SuverĂ€n ljudkvalitet, ett grymt vackert och vemodigt grundtema, bra anvĂ€nding av instrument. Det enda som störde mig lite var den feta basen som plötsigt dök upp, blev lite "rörigt" i mitt öra. Fast det viktiga Ă€r hur det lĂ„ter i ditt öra 😄

Ser fram mot att höra fler av dina lĂ„tar 😄

Leif

Postat

Moin och vĂ€lkommen! đŸ˜Č

Postat

Varmt vĂ€lkommen skall du vara. Ju fler som hittar hit desto trevligare blir det, med fĂ„ undantag förstĂ„s đŸ˜Č

Postat

VÀlkommen! Alltid trevligt med nya medlemmar som fÄr en sjÀlv att framstÄ som ung och okysst, nÄja, ung i alla fall!

Postat

dede.......ska försöka tralla med lite senare 🙁

Shadows ...hopppas jag inte tillhör undantagen 😄

wonderboy....*LOL*...bara glad om jag kan hjĂ€lpa andra att kĂ€nna sig unga 😎

android ....which warm little beasts 🙂

Tack allihop för vÀlkomnandet.....hoppas jag inte missat nÄgon nu....

Ha det bra

Leif 😄

Postat
VĂ€lkommen hit 🙂 Hoppas du ska trivas

Hej och tack för vÀlkomnandet !

Lyssnade pÄ "Strings In Love". Mycket bra musik !

Fick gĂ€rna vara lite lĂ€ngre dock 🙁

SuverĂ€n ljudkvalitet, ett grymt vackert och vemodigt grundtema, bra anvĂ€nding av instrument. Det enda som störde mig lite var den feta basen som plötsigt dök upp, blev lite "rörigt" i mitt öra. Fast det viktiga Ă€r hur det lĂ„ter i ditt öra 😄

Ser fram mot att höra fler av dina lĂ„tar 🙂

Leif

Ouh! 🙂 Tack Balouh 🙁

Ska tÀnka pÄ saken angÄende basgÄngen. Jag lÀgger upp mer nÀr jag fÄr nÄt fÀrdigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.