Alderman Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 (redigerat) Hej allihop ! Kul att hitta en bra site pĂ„ Svenska đ Finns mĂ„nga bra engelsksprĂ„kiga men det Ă€r lite knepigt med Engelskan ibland đ Lite kort om mig: Spelade gitarr nĂ€r jag var ung för lĂ€nge sen. Av nĂ„gon obegriplig anledning la jag av vid 25 Ă„rsĂ„ldern đ För 1,5 Ă„r sedan, vid 55 Ă„rs Ă„lder, "upptĂ€ckte" jag möjligheterna med den digitala vĂ€rlden och gör sedan dess lĂ„tar med synthar. Mestadels Electroninca men Ă€ven lite mer funky. Eftersom jag Ă€r en musikĂ€lskare av stora mĂ„tt som gillar allt frĂ„n heavy metal till klassiskt sĂ„ ser jag det som en utmaning att försöka prova mĂ„nga stilar. Har du lust sĂ„ kolla gĂ€rna in lĂ€nkarna nedan. Har flest lĂ„tar pĂ„ SoundClick. Enligt mitt sett och se det Ă€r musik som har bra rytmen, kĂ€nsla och ett visst mĂ„tt av produktionskvalitet bra musik, oavsett genre. Har MagixMusicMaker, Sonar, diverse sw-synther och andra program samt ett gammalt Casio-keyboard đ Har nyligen skaffat en preamp sĂ„ jag har börjat damma av gitarren igen. Kallar mig Alderman (Ă ldermannen) eftersom jag kĂ€nde mig last-gammal pĂ„ siter som SoundClick, SongPlanet, Mp3unsigned etc. Har dock upptĂ€ckt att det finns massor av old-boys/girls som startat om i den digitala vĂ€rlden. En underbar vĂ€rld med en enorm massa suverĂ€nt bra musiker som jag aldrig hört talas om tidigare. Det fullkomligt drĂ€ller ju av högkvalitativ musik pĂ„ nĂ€tet som Ă€r gratis och laglig đ Nog babblat av mig nu. Kul att vara hĂ€r ! Ha det bra Leif Redigerat 21 april 2005 av Alderman
Lundin Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Det Ă€r inte alla som fĂ„r ett respektabelt vĂ€lkommnande av vĂ„r ubermoderator Olsberg SĂ„ du fĂ„r vĂ€l kĂ€nna dig lite speciellt vĂ€lkommen hit.. đ
Per_a_55 Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 WhĂ€lkommen! (Du har ju tom en Ă€ldre lekamen Ă€n min đ )
Linus Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 Det Ă€r inte alla som fĂ„r ett respektabelt vĂ€lkommnande av vĂ„r ubermoderator Olsberg SĂ„ du fĂ„r vĂ€l kĂ€nna dig lite speciellt vĂ€lkommen hit.. đ InstĂ€mmer, sĂ„ var hĂ€lsad! đ
Alderman Postat 22 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2005 Wow......vilket vĂ€lkomnande. Tack allihop đ
Alderman Postat 22 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2005 WhĂ€lkommen! (Du har ju tom en Ă€ldre lekamen Ă€n min đ ) Hej och tack för vĂ€lkomandet. Ja, jag Ă€r mycket Ă€ldre du......hela 1 Ă„r đ
Alderman Postat 22 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2005 Det Ă€r inte alla som fĂ„r ett respektabelt vĂ€lkommnande av vĂ„r ubermoderator Olsberg SĂ„ du fĂ„r vĂ€l kĂ€nna dig lite speciellt vĂ€lkommen hit.. đ InstĂ€mmer, sĂ„ var hĂ€lsad! đ Inte illa, bossen och tvĂ„ veteraner....jag kĂ€nner mig hedrad. Eftesom jag Ă€r nybörjare med att anvĂ€nda midikeyboard, Cakewalk Sonar och diverse sw-synthar uppskattar jag att det ges rĂ„d pĂ„ svenska hĂ€r đ Jag Ă€r mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det Ă€r knepigt att förstĂ„ tekniska diskussioner om inspelning etc. đ Om ni har tid att lyssna pĂ„ nĂ„gra av mina lĂ„tar pĂ„ SoundClick skulle jag verkligen uppskatta era Ă„sikter om dom...Ă€ven konstruktiv negativ kritik eftersom det hjĂ€lper mig utvecklas....fast det Ă€r klart....Ă€ven positiv kritik Ă€r vĂ€lkommen đ Vi ses Leif
MJInc Postat 23 april 2005 Postat 23 april 2005 Kunde nog aldrig tro att jag skulle fĂ„ höra sĂ„ pass bra dance/trance av en +55:are som din lĂ„t "spacetrain to andromeda". Grymt bra!! đ ...och Ă€ven jag hĂ€lsar dig vĂ€lkommen! đ //Micke....
Alderman Postat 23 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 april 2005 Kunde nog aldrig tro att jag skulle fĂ„ höra sĂ„ pass bra dance/trance av en +55:are som din lĂ„t "spacetrain to andromeda". Grymt bra!! đ ...och Ă€ven jag hĂ€lsar dig vĂ€lkommen! đ //Micke.... *lol*.....Ă„ldern Ă€r nog ganska ovĂ€sentlig. Det viktigaste Ă€r att tycka om musik oberoende av genre, ha lite rytmkĂ€nsla och framförallt....tycka det Ă€r enormt roligt att hĂ„lla pĂ„. Micke, jag lyfter pĂ„ hatten och tackar för de varma orden om "Spacetrain..." đ Leif
Lundin Postat 25 april 2005 Postat 25 april 2005 Jag Ă€r mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det Ă€r knepigt att förstĂ„ tekniska diskussioner om inspelning etc. đ What do you want to know? đ
Alderman Postat 25 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 25 april 2005 Jag Ă€r mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det Ă€r knepigt att förstĂ„ tekniska diskussioner om inspelning etc. đ What do you want to know? đ đđđ anything about midi recording in Sonar đ Allvarligt talat, en sak jag har problem med Ă€r jag alltför ofta fĂ„r pops o andra missljud i inspelningarna. AnvĂ€nder XP Pro, EMU-0404, Intel P4 , 1 GB ram och 200 GB hd. Sonar Ă€r instĂ€lld enligt konstens alla regler (tror jag). Detta borde rĂ€cka tycker jag, men lik förbaskat dyker det upp pops sĂ„ fort jag spelar med ett "avancerat" och "tungt" ljud frĂ„n banken. SjĂ€lv misstĂ€nker jag alltmer moderkortet, ett Asrock med Via chipset. Har hört att det ska vara Intel chipset och inget "kompatibelt" via ch för att fĂ„ ut max nĂ€r det gĂ€ller musik. Ett förslag jag fĂ„tt Ă€r ASUS. NĂ„n som vet ?? Ha det bra Leif
Alderman Postat 25 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 25 april 2005 VĂ€lkommen hit đ Hoppas du ska trivas Hej och tack för vĂ€lkomnandet ! Lyssnade pĂ„ "Strings In Love". Mycket bra musik ! Fick gĂ€rna vara lite lĂ€ngre dock đ SuverĂ€n ljudkvalitet, ett grymt vackert och vemodigt grundtema, bra anvĂ€nding av instrument. Det enda som störde mig lite var den feta basen som plötsigt dök upp, blev lite "rörigt" i mitt öra. Fast det viktiga Ă€r hur det lĂ„ter i ditt öra đ Ser fram mot att höra fler av dina lĂ„tar đ Leif
Shadows Postat 25 april 2005 Postat 25 april 2005 Varmt vĂ€lkommen skall du vara. Ju fler som hittar hit desto trevligare blir det, med fĂ„ undantag förstĂ„s đČ
wonderboy Postat 26 april 2005 Postat 26 april 2005 VÀlkommen! Alltid trevligt med nya medlemmar som fÄr en sjÀlv att framstÄ som ung och okysst, nÄja, ung i alla fall!
Alderman Postat 26 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 april 2005 dede.......ska försöka tralla med lite senare đ Shadows ...hopppas jag inte tillhör undantagen đ wonderboy....*LOL*...bara glad om jag kan hjĂ€lpa andra att kĂ€nna sig unga đ android ....which warm little beasts đ Tack allihop för vĂ€lkomnandet.....hoppas jag inte missat nĂ„gon nu.... Ha det bra Leif đ
ViktorDenStore Postat 26 april 2005 Postat 26 april 2005 VĂ€lkommen hit đ Hoppas du ska trivas Hej och tack för vĂ€lkomnandet ! Lyssnade pĂ„ "Strings In Love". Mycket bra musik ! Fick gĂ€rna vara lite lĂ€ngre dock đ SuverĂ€n ljudkvalitet, ett grymt vackert och vemodigt grundtema, bra anvĂ€nding av instrument. Det enda som störde mig lite var den feta basen som plötsigt dök upp, blev lite "rörigt" i mitt öra. Fast det viktiga Ă€r hur det lĂ„ter i ditt öra đ Ser fram mot att höra fler av dina lĂ„tar đ Leif Ouh! đ Tack Balouh đ Ska tĂ€nka pĂ„ saken angĂ„ende basgĂ„ngen. Jag lĂ€gger upp mer nĂ€r jag fĂ„r nĂ„t fĂ€rdigt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.