Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej allihop !

Kul att hitta en bra site på Svenska 🙂

Finns många bra engelskspråkiga men det är lite knepigt med Engelskan ibland 🙂

Lite kort om mig:

Spelade gitarr när jag var ung för länge sen. Av någon obegriplig anledning la jag av vid 25 årsåldern 🙁

För 1,5 år sedan, vid 55 års ålder, "upptäckte" jag möjligheterna med den digitala världen och gör sedan dess låtar med synthar. Mestadels Electroninca men även lite mer funky. Eftersom jag är en musikälskare av stora mått som gillar allt från heavy metal till klassiskt så ser jag det som en utmaning att försöka prova många stilar. Har du lust så kolla gärna in länkarna nedan. Har flest låtar på SoundClick.

Enligt mitt sett och se det är musik som har bra rytmen, känsla och ett visst mått av produktionskvalitet bra musik, oavsett genre.

Har MagixMusicMaker, Sonar, diverse sw-synther och andra program samt ett gammalt Casio-keyboard 😎

Har nyligen skaffat en preamp så jag har börjat damma av gitarren igen.

Kallar mig Alderman (Åldermannen) eftersom jag kände mig last-gammal på siter som SoundClick, SongPlanet, Mp3unsigned etc. Har dock upptäckt att det finns massor av old-boys/girls som startat om i den digitala världen.

En underbar värld med en enorm massa suveränt bra musiker som jag aldrig hört talas om tidigare. Det fullkomligt dräller ju av högkvalitativ musik på nätet som är gratis och laglig 🙂

Nog babblat av mig nu. Kul att vara här !

Ha det bra

Leif

Redigerat av Alderman
Annons
Postat

Det är inte alla som får ett respektabelt välkommnande av vår ubermoderator Olsberg

Så du får väl känna dig lite speciellt välkommen hit.. 🙂

denton (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Postat

Whälkommen! (Du har ju tom en äldre lekamen än min 😕 )

Postat
Det är inte alla som får ett respektabelt välkommnande av vår ubermoderator Olsberg

Så du får väl känna dig lite speciellt välkommen hit.. 😕

Instämmer, så var hälsad! 🙁

Postat
Whälkommen! (Du har ju tom en äldre lekamen än min  😕 )

Hej och tack för välkomandet.

Ja, jag är mycket äldre du......hela 1 år 😄

Postat

Så du får väl känna dig lite speciellt välkommen hit..  😕

Instämmer, så var hälsad! 😄

Inte illa, bossen och två veteraner....jag känner mig hedrad.

Eftesom jag är nybörjare med att använda midikeyboard, Cakewalk Sonar och diverse sw-synthar uppskattar jag att det ges råd på svenska här 🙂

Jag är mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det är knepigt att förstå tekniska diskussioner om inspelning etc. 😄

Om ni har tid att lyssna på några av mina låtar på SoundClick skulle jag verkligen uppskatta era åsikter om dom...även konstruktiv negativ kritik eftersom det hjälper mig utvecklas....fast det är klart....även positiv kritik är välkommen 😎

Vi ses

Leif

Postat
Kunde nog aldrig tro att jag skulle få höra så pass bra dance/trance av en +55:are som din låt "spacetrain to andromeda". Grymt bra!! 😆

...och även jag hälsar dig välkommen!  🙁

//Micke....

*lol*.....åldern är nog ganska oväsentlig. Det viktigaste är att tycka om musik oberoende av genre, ha lite rytmkänsla och framförallt....tycka det är enormt roligt att hålla på.

Micke, jag lyfter på hatten och tackar för de varma orden om "Spacetrain..." 🙂

Leif

Postat
Jag är mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det är knepigt att förstå tekniska diskussioner om inspelning etc.  😉

What do you want to know?

😉

Postat
Jag är mycket involverad i olika Engelska o Amerikanska siter. Men det är knepigt att förstå tekniska diskussioner om inspelning etc.  🙁

What do you want to know?

😎

😄😄😄

anything about midi recording in Sonar 😎

Allvarligt talat, en sak jag har problem med är jag alltför ofta får pops o andra missljud i inspelningarna. Använder XP Pro, EMU-0404, Intel P4 , 1 GB ram och 200 GB hd. Sonar är inställd enligt konstens alla regler (tror jag).

Detta borde räcka tycker jag, men lik förbaskat dyker det upp pops så fort jag spelar med ett "avancerat" och "tungt" ljud från banken.

Själv misstänker jag alltmer moderkortet, ett Asrock med Via chipset. Har hört att det ska vara Intel chipset och inget "kompatibelt" via ch för att få ut max när det gäller musik. Ett förslag jag fått är ASUS.

Nån som vet ??

Ha det bra

Leif

Postat
Välkommen hit 😎 Hoppas du ska trivas

Hej och tack för välkomnandet !

Lyssnade på "Strings In Love". Mycket bra musik !

Fick gärna vara lite längre dock 😄

Suverän ljudkvalitet, ett grymt vackert och vemodigt grundtema, bra använding av instrument. Det enda som störde mig lite var den feta basen som plötsigt dök upp, blev lite "rörigt" i mitt öra. Fast det viktiga är hur det låter i ditt öra 😄

Ser fram mot att höra fler av dina låtar 😄

Leif

Postat

Moin och välkommen! 😲

Postat

Varmt välkommen skall du vara. Ju fler som hittar hit desto trevligare blir det, med få undantag förstås 😲

Postat

dede.......ska försöka tralla med lite senare 🙁

Shadows ...hopppas jag inte tillhör undantagen 😄

wonderboy....*LOL*...bara glad om jag kan hjälpa andra att känna sig unga 😎

android ....which warm little beasts 🙂

Tack allihop för välkomnandet.....hoppas jag inte missat någon nu....

Ha det bra

Leif 😄

Postat
Välkommen hit 🙂 Hoppas du ska trivas

Hej och tack för välkomnandet !

Lyssnade på "Strings In Love". Mycket bra musik !

Fick gärna vara lite längre dock 🙁

Suverän ljudkvalitet, ett grymt vackert och vemodigt grundtema, bra använding av instrument. Det enda som störde mig lite var den feta basen som plötsigt dök upp, blev lite "rörigt" i mitt öra. Fast det viktiga är hur det låter i ditt öra 😄

Ser fram mot att höra fler av dina låtar 🙂

Leif

Ouh! 🙂 Tack Balouh 🙁

Ska tänka på saken angående basgången. Jag lägger upp mer när jag får nåt färdigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.