Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har precis köpt en zoom h6 och stötte på patrull direkt.

Så fort jag rattar upp inputen på xlr-ingångarna över 6 (på en tiogradig skala) börjar det brusa. Detta trots att jag inte ens har någon mick inkopplad.

Någon som vet vad det beror på eller har varit med om samma sak?

Vänligen

Simon

Annons
Postat

Hej,

Jag har precis köpt en zoom h6 och stötte på patrull direkt.

Så fort jag rattar upp inputen på xlr-ingångarna över 6 (på en tiogradig skala) börjar det brusa. Detta trots att jag inte ens har någon mick inkopplad.

Någon som vet vad det beror på eller har varit med om samma sak?

Vänligen

Simon

Brusar det även om du har en mikrofon inkopplad?

mvh Jon

Postat

Det kan ju även vara pre-amparna i sig som brusar. Men som Yllet föreslår; koppla in din mik och lyssna om det fortfarande brusar.

Vänligen,

CHAE

Postat (redigerat)

Det kan ju även vara pre-amparna i sig som brusar. Men som Yllet föreslår; koppla in din mik och lyssna om det fortfarande brusar.

Vänligen,

CHAE

Ja, det brusar oavsett om mikrofonerna är i eller ej. Trodde först att det berodde på att jag har en mik, som kräver mycket gain, men har testat med flera nu, och det är samma skit.

Har samma problem som den här killen:

Redigerat av simonlofving
Postat

Ja, det brusar oavsett om mikrofonerna är i eller ej. Trodde först att det berodde på att jag har en mik, som kräver mycket gain, men har testat med flera nu, och det är samma skit.

Har samma problem som den här killen: https://www.youtube.com/watch?v=iQ-qrwZbhOU

Hittade en tråd som kanske kan vara till hjälp. Men rent allmänt verkar H6 tyvärr brusa en del.

http://reduser.net/forum/showthread.php?132287-Zoom-H6-optimization

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det kanske kräver en stark insignal/högt ljudtryck så man inte behöver kräma på så mycket på preamparna

Postat

Jag vet inte exakt hur mycket du har, men det är en billig recorder med billiga preampar, så tyvärr är brus nåt du får räkna med.

Vad använder du för mick? Har inte rört nån Zoom på väldigt länge, men minns att H4n klarade både Sennheiser MKH40, MKH416, och Schoeps CMIT5 något sånär föredömligt, men Shure SM57 och liknande var enbart att glömma.

Postat

Vid närmare titt så heter ju videon "Issue with Zoom H6 after update to 2.0". Går det månne att nedgradera den?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.