simonlofving Postat 3 april 2016 Postat 3 april 2016 Hej, Jag har precis köpt en zoom h6 och stötte på patrull direkt. Så fort jag rattar upp inputen på xlr-ingångarna över 6 (på en tiogradig skala) börjar det brusa. Detta trots att jag inte ens har någon mick inkopplad. Någon som vet vad det beror på eller har varit med om samma sak? Vänligen Simon
Jon Rinneby Postat 3 april 2016 Postat 3 april 2016 Hej, Jag har precis köpt en zoom h6 och stötte på patrull direkt. Så fort jag rattar upp inputen på xlr-ingångarna över 6 (på en tiogradig skala) börjar det brusa. Detta trots att jag inte ens har någon mick inkopplad. Någon som vet vad det beror på eller har varit med om samma sak? Vänligen Simon Brusar det även om du har en mikrofon inkopplad? mvh Jon
CHAE Postat 3 april 2016 Postat 3 april 2016 Det kan ju även vara pre-amparna i sig som brusar. Men som Yllet föreslår; koppla in din mik och lyssna om det fortfarande brusar. Vänligen, CHAE
simonlofving Postat 3 april 2016 Trådstartare Postat 3 april 2016 (redigerat) Det kan ju även vara pre-amparna i sig som brusar. Men som Yllet föreslår; koppla in din mik och lyssna om det fortfarande brusar. Vänligen, CHAE Ja, det brusar oavsett om mikrofonerna är i eller ej. Trodde först att det berodde på att jag har en mik, som kräver mycket gain, men har testat med flera nu, och det är samma skit. Har samma problem som den här killen: Redigerat 3 april 2016 av simonlofving
Jon Rinneby Postat 3 april 2016 Postat 3 april 2016 Ja, det brusar oavsett om mikrofonerna är i eller ej. Trodde först att det berodde på att jag har en mik, som kräver mycket gain, men har testat med flera nu, och det är samma skit. Ja, det brusar oavsett om mikrofonerna är i eller ej. Trodde först att det berodde på att jag har en mik, som kräver mycket gain, men har testat med flera nu, och det är samma skit. Har samma problem som den här killen: https://www.youtube.com/watch?v=iQ-qrwZbhOU Hittade en tråd som kanske kan vara till hjälp. Men rent allmänt verkar H6 tyvärr brusa en del. http://reduser.net/forum/showthread.php?132287-Zoom-H6-optimization
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 11 april 2016 Postat 11 april 2016 Det kanske kräver en stark insignal/högt ljudtryck så man inte behöver kräma på så mycket på preamparna
van Caine Postat 12 april 2016 Postat 12 april 2016 Jag vet inte exakt hur mycket du har, men det är en billig recorder med billiga preampar, så tyvärr är brus nåt du får räkna med. Vad använder du för mick? Har inte rört nån Zoom på väldigt länge, men minns att H4n klarade både Sennheiser MKH40, MKH416, och Schoeps CMIT5 något sånär föredömligt, men Shure SM57 och liknande var enbart att glömma.
van Caine Postat 12 april 2016 Postat 12 april 2016 Vid närmare titt så heter ju videon "Issue with Zoom H6 after update to 2.0". Går det månne att nedgradera den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.