Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallåj!

För ett tag sen läste jag om en plugg som kunde emulera sång. Kommer inte ihåg vart och när, men jag skulle vilja prova porgrammet, tänkte att det kanske finns en demo version. Nån som kommer ihåg vad det Programmet/pluggen heter.

:rolleyes: /Berra

Annons
Postat

Tackar! 😄

Lyssnade lite på demofilerna och det va rätt coolt....för en som mig som inte kan sjunga.

Ska prova om det funkar i en av mina mixar också.

/Berra

Postat

Den låter SKIT..

Vissa av demosarna på deras sida har en RIKTIG sångare/Sångerska som kompletteras med Vocaloid..

Tro mig , Köp hellre Auto tune , Resultatet DIN Sursång + Autotune är 1000 ggr bättre än Vocaloid + 5000 ggr snabbare ..

Postat
Den låter SKIT..

Vissa av demosarna på deras sida har en RIKTIG sångare/Sångerska som kompletteras med Vocaloid..

Tro mig , Köp hellre Auto tune , Resultatet DIN Sursång + Autotune är 1000 ggr bättre än Vocaloid + 5000 ggr snabbare ..

Instämmer fullständigt!

...men skaffa Melodyne i stället för Autotune... 😄

Postat

Det är just det den är ..

Inte riktig att bara " Tra la la la " = Sjung det här ...

MYYYYYYCKET mera jobb än så ..

Och " i stand corrected "

Skaffa Melodyne om du vill korrigera falska toner

Skaffa Autotune om du även vill ha effekt A`la Cher , Daft Punk

Fast Melodyne är hästlängder bättre på att fixa till Falska toner , Men bökigare att jobba med.

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Det kan ju givetvis aldrig ersätta sång, men i en demoversion, eller arbetsversion kan man ju simulera sångslingor på ett vettigt sätt. Funkar nog bättre än att som jag själv gjort, sjunga in do re mi etc i två oktaver för just det syftet. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.