Tomajjo Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Jag har ett emu 0404 ljudkort...och mitt problem är att när jag tex lyssnar på musik i windows media player så är peak-mätarna på ljudkortets mixer på max nästan även fast jag knappt har någon volym på!Någon som vet hur man gör för att lösa detta förhoppningsvis enkla problem?Bör tilläggas att jag nyss köpt grejerna så jag är en tvättäkta nybörjare... Mvh Tomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JDW Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Jag har ett emu 0404 ljudkort...och mitt problem är att när jag tex lyssnar på musik i windows media player så är peak-mätarna på ljudkortets mixer på max nästan även fast jag knappt har någon volym på!Någon som vet hur man gör för att lösa detta förhoppningsvis enkla problem?Bör tilläggas att jag nyss köpt grejerna så jag är en tvättäkta nybörjare... Mvh Tomas Vet inte riktigt men en sak som du måste göra är att du AVAKTIVERA det gammla jludkortet om det nu e så att du har det intigrerat på ditt moderkort kolla även om drivrutinerna till ditt studiokort är installerade och endast dom hoppas du förstår vad jag menar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Visar verkligen dessa peakmätare du nämner den interna signalen som WMP genererar då? Har du någon slags router i mixern? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Förtydligade rubriken och flyttede till ljudkortsforumet. Var vänlig kolla alla andra kategorier innan ni postar i allmänt. Finns ofta en kategori för det som efterfrågas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Förtydligade rubriken och flyttede till ljudkortsforumet. Var vänlig kolla alla andra kategorier innan ni postar i allmänt. Finns ofta en kategori för det som efterfrågas. Undra varför folk inte förstår från början? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomajjo Postat 21 april 2005 Trådstartare Dela Postat 21 april 2005 jag ber så hemskt mycket om ursäkt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomajjo Postat 21 april 2005 Trådstartare Dela Postat 21 april 2005 har inaktiverat mitt gamla ljudkort nu men det är fortfarande samma sak...vette tusan vad det kan bero på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finn Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Peakmätarna har inget med utvolymen att göra, det är bara den interna volymen (eller signal styrkan på ljudfilerna om du så vill) som man ser. Justera så att mätarna slår så högt som möjligt utan att peaka och sen är det bara att köra. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.