DenGode Postat 21 mars 2016 Postat 21 mars 2016 "Steely Dan" är ett riktigt bra bandnamn. Namnet är taget från en ångdriven dildo i romanen "The Naked Lunch" av William S Burroughs. Namnet är både lätt att komma ihåg, och lagom snuskigt/farligt för att passa bandet. Bra idé till en tråd fö. Jag kommer säkert på fler.
AnthonyS Postat 21 mars 2016 Postat 21 mars 2016 Bra bandnamn: Black Sabbath Led Zeppelin Guns n' Roses Motley Crue Foo Fighters Kraftwerk No Doubt Red Hot Chili Peppers Kiss Dåliga bandnamn: Creedence Clearwater Revival The Rasmus Velvet Revolver L.A Guns / Hollywood Rose Rainbow Aerosmith Pink Floyd The Rolling Stones Kiss Fullständigt meningslösa bandnamn: Coldplay Hardcore Superstar Hot Leg The Beatles Ten Years After Yes ZZ Top Kiss Horribelt dåliga bandnamn: AC/DC Backyard Babies Roxette Kiss Episkt fantastiska bandnamn: Van Halen Metallica The Aristocrats Dream Theater Pantera Megadeth Kiss Konklusion: Tycke/smak/person/timing/tur verkar spela en stor roll, likaså historisk kontext och vad som är "inne" just när bandet bildas.
pHISTERmILL (oregistrerad) Postat 22 mars 2016 Postat 22 mars 2016 AnthonyS gör en bra sammanfattning tycker jag. The Conclusion skulle funka som bandnamn. Kanske mindre bra med följande: Hot Rod Chilipeppers Hug Järnkonsum Van Solo Bourgeoisie The Bums Roxdeux Babar The Yes Not Sure A very grey day YY Stop LA Nuns / Bollywood Nose Nuns'n Noses
DenGode Postat 22 mars 2016 Postat 22 mars 2016 Folk är så smarta här så jag begriper inte hälften. Jag tycker att är ett bra bandnamn. Detta ytterst skumma evighetsband skickade 1971 iväg en demo, på rullband, till Warner Brothers. Eftersom bandet inte hade skrivit något namn i returadressen skickades den helt enkelt tillbaka till The Residents på denna adress. Jag antar att jag gillar bandnamn med en historia bakom.
VayzeriA Postat 22 mars 2016 Postat 22 mars 2016 Musik eller Music. Rätt irriterande bandnamn när folk frågar vad man lyssnar på ☺
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.