Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallojsan !

Ngn därute som använder Superior Drummer eller har kunskap om det ?

Har märkt att ljudet är svagt då midispår spelas upp. Ljudet är märkbart "klenare" och speciellt på virveln (oavsett vilken jag väljer).

Slår jag an på virvel eller övrigt direkt på litet så låter det kraftigare och medhögre volym.

Jämför jag med Ezdrummer så låter allt som det ska och skall tilläggas att jag använder samma midispår, så det är inget knas med velocity eller annat. Har prövat att öka volymen på individuella delar på kitt samt hela litet i sig, men det låter bara illa.

Det konstiga av allt är att kitt låter så långt borta,trots att jag drar ner på volymen för rum mickarna.

Några idéer om detta ? (Använder SD 2).

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är inte så att du har mutat någon/några kanaler i mixern på SD? Eller routat alla kanaler och sen glömt aktivera alla de kanalerna i din DAW?

Redigerat av Die Hard
Postat

Nope!

Dessvärre så provade jag med att köra ett nytt projekt både i cubase och SD.

Körde SD i "default"läge så att säga, men har du använt /använder SD och hör ljudet bättre och tydligare ? Hoppas jag uttryck mig tydligt så förstår vad jag menar i denna härva ? :-P

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har aldrig några problem. Det är bara om jag gjort det ovanstående.

Postat

Hmmmm. .. får kolla igenom allt igen.

Så jag antar att ljugnivån i EZDRUMMER kontra SD skall mer eller mindre

vara lika.

Tack hur som helst mr: Die Hard

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Hej. Jag får alltid öka volymen för att trummorna i SD skall matcha övriga instrument..varför vet jag ej..mesigt program?

Postat

Hej. Jag får alltid öka volymen för att trummorna i SD skall matcha övriga instrument..varför vet jag ej..mesigt program?

Men se där ja ! Så man e inte ensam om problemet ändå ? :-)

Ökar med regeln lr med gain-ratten alternativ volymregeln i SD ?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Att det är lite lägre, ja det är det. Men det är ju inget problem i sig. När man bouncar och mixar så är det inget som helst problem. Men om man tycker volymen är lite för låg när man kör SD så är dte bara lägga en limiter på för att öka volymen. Spelar jag in så vill jag ha trummorna lägre för att mestadels höra klicket. Annars hör jag till slut klicket utan att tyckas höra den och ja då blir inspelningen därefter. 😕😛 Men låta klent som OP upplever ska det inte göra.

Postat

Jag förutsätter att TS jämför Superior Drummer med andra Superior Drummer-instanser då midi spelas upp - och inte Superior Drummer med EZ-drummer? Då den sistnämnda är färdigprocessad in absurdum med färre kanaler brukar många förvänta sig att SD ska generera samma ljud.

Men om det nu är en reell skillnad mellan att slå på en given virveltrumma i SD, kontra att spela upp en virveltrumnot på 127 velocity i samma SD-instans som första inlägget verkar göra gällande är det givetvis märkligt.

Postat

Jag förutsätter att TS jämför Superior Drummer med andra Superior Drummer-instanser då midi spelas upp - och inte Superior Drummer med EZ-drummer? Då den sistnämnda är färdigprocessad in absurdum med färre kanaler brukar många förvänta sig att SD ska generera samma ljud.

Men om det nu är en reell skillnad mellan att slå på en given virveltrumma i SD, kontra att spela upp en virveltrumnot på 127 velocity i samma SD-instans som första inlägget verkar göra gällande är det givetvis märkligt.

Ja där gav du mig en tanke. Har iof skapat midispår med EZDRUMMER som spelas upp av SD. Med det känns ju liiite knasigt :-S

Postat

!!! LÖST !!!!

Tydligen är det skillnad på velocity och velocity tydligen.

Fick crank upp på virvel från ca 83 til 103, då detta blev bättre och tydligare

i SD.

Tack ni som kommit med svar och idéer ☺

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.