Twanger Postat 19 februari 2016 Postat 19 februari 2016 Hallå, funderar på att utöka min studio och skaffa mig ett mixerbord. Kör enbart med ljudkort som det ser ut nu. Jag vill ha minst 16 kanaler in på mixerbordet. Men är lite dåligt insatt på det här med mixerbord. Vilka märken och modeller är mest populära och "erkända" när det kommer till mixerbord? Inget halvdant utan bra kvalite- grejer! Tacksam för svar!
Kjubeis Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Allen&Heath, Soundcraft, Midas låter bra för småpengar. Mackie och Yamaha helt OK. Jag pratar då om analoga bord. Har du bestämt om du ska ha digitalt eller analogt?
Wonko Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Allen&heath har ju ett analogt bord med firewire kort. Bordet agerar också DAW-controller. Men det kostar ju lite deg.
Top Floor Studios Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Vilka märken och modeller är mest populära och "erkända" när det kommer till mixerbord? Inget halvdant utan bra kvalite- grejer! Det du verkar vara ute efter är snarare branschstandard-bord i det högre skicket. Dvs SSL, Neve, API, Harrison.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.