Jump to content
Annons

Hur tar man sig in med audio i en HDMI eller SDI signalkedja

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det finns så vitt jag begriper minst 16 kanaler inbäddat i en HDMI signal men frågan är hur kommer man åt dom på bästa billigaste sätt? Jag har en splitter/deembedder som tar ut en analog stereo signal ur min HDMI signal men bara en stereo kanal så övriga 14 kanaler kommer jag inte åt ens på utsignalen. Det finns embedders men så vitt jag begriper är även dom bara en stereo signal.

Givetvis så finns det väl broadcastmixers som säkert är svindyra också men jag har ju så mycket grejor redan så med nån liten manick så borde det ju gå att använda tycker man i alla fall.

Det finns möjlighet att köra via SDI också så eventuellt om det går att komma in via nån mixer med spdif ut och in.

Nån som vet nåt om sånt här?

Redigerat av Burnin Sven
Annons
Postat

Tack för tips ska kolla upp den, det kanske bara är i blackmagic designs och liknande kamera switchers och capture kort det är 16 kanaler inbäddat.

Postat

Det skumma är att alla 16 kanalerna dyker up i Logic. Jag testade på en annan dator och har bara ett Thunderbolt monitor kort på den så det är bara ut ljud på den just nu men jag tar för givet att även in kanalerna skulle synas om det fans några.

Postat

Och drar jag in en låt i Logic så spelar den på TVn som jag har kopplad till monitor kortet.

Postat

Motu har nåt också som verkar riktat mot videosidan men det kostar runt 10 000 spänn tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.