solemn Postat 17 februari 2016 Postat 17 februari 2016 Hej! Skaffade nyligen en ny burk med 120 GB SSD + 1 TB HDD (Windows 7 kör jag, om det ens är relevant..). Ska installera Cubase igen och frågan är då, hur gör ni som arbetar med SSD och mekanisk disk tillsammans? Bör jag installera Cubase på SSD:n och spara alla filer på den mekaniska disken? Bör jag ha projektet jag jobbar med just nu på SSD:n + Cubase + eventuella plugins också? Vilket sätt är mest effektivt? Att ha allt på SSD:n eller att blanda? Mvh /David
pressrec Postat 17 februari 2016 Postat 17 februari 2016 Jag skulle absolut ha så mycket som möjligt på SSD och sen använda den andra som lagring.
engineer Postat 23 mars 2016 Postat 23 mars 2016 Själv hade jag bara kört SSD. Det kommer vara värt det i längden. Sen backup på mekaniska diskar.
Cathrine Postat 23 mars 2016 Postat 23 mars 2016 Själv hade jag bara kört SSD. Det kommer vara värt det i längden. Sen backup på mekaniska diskar. +1 - SSDs är helt gaaaalet mycket snabbare.
Claes Holmerup Postat 23 mars 2016 Postat 23 mars 2016 SSD till allt om det går (de kostar ju en del, men är lyckligtvis på väg att gå ner även i större storlekar).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.