thomaslj Postat 16 februari 2016 Dela Postat 16 februari 2016 Hej! Jag har en gammal GA FC1 MK2 som jag kopplar in i mitt steinberg UR44. När jag skapar ett monotrack så hörs det från micken när jag slår försiktigt på den. Utöver det tar den inte upp några ljud. Använder Cubase 8. Den fungerar dock bättre om jag lägger till en förstärkare från amprack, men då får jag ett distat/förvrängt ljud ( pga förstärkarna). Är micken sönder tro?, den borde väl fungera någorlunda utan amps på insert? samt, Jag har satt på +48V knappen för fantommatning. Finns d någon bra instert , "mikrofonamp" man kan använda isåfall för att förstärka signalen? Mvh Thomas Ljunggren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
van Caine Postat 16 februari 2016 Dela Postat 16 februari 2016 (redigerat) Hur har du kopplat micken, och med vad för kabel? Låter i mina öron som du kan ha lajnat signalen. Redigerat 16 februari 2016 av van Caine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
van Caine Postat 16 februari 2016 Dela Postat 16 februari 2016 Är du säker på att phantommatningen är på åsså? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomaslj Postat 16 februari 2016 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2016 Hur har du kopplat micken, och med vad för kabel? Låter i mina öron som du kan ha lajnat signalen. Jag ska vara helt ärlig o säga som d e, jag har inte en aning:) Det är en xlr kontakt som jag tryckt rakt in i input 1 på ljudkortet. Det va så jag gjorde med mitt gamla toneport aux för många år sedan o då funkade det. Sedan har jag tryckt på knappen "+48v" som är för inputen. Är det detta som kallas phantomatning? Sen har jag satt up vst connections så att jag får monosignal från inputet. Mvh Thomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jayway Postat 16 februari 2016 Dela Postat 16 februari 2016 Dum kontrollfråga: Det finns nog två knappar för fantommatning på ditt ljudkort? Har du kollat att du har tryckt in den som hör ihop med den ingång du använder? 🙂 Kolla annars kanske om mickkabeln är defekt - dvs testa med en annan likadan om du har eller kan låna. Annars kanske skruva isär micksladdens kontakter och kolla lödningarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.