Jump to content
Annons

(Scarlett 2i2) Klickljud/störningar när jag spelar in och upp ljud via ljudkortet

Recommended Posts

svmapbobenyo (oregistrerad)
Postat

Jag skulle idag spela in en ny gitarrcover men när jag spelat in och skulle lyssna på det hörde jag små störningar, typ klickljud (jag bifogar en ljudfil hur det låter).

Jag har kollat så att gitarrsladden, högtalarna och mina redigeringsprogram inte är något fel på, så alltså måste det vara ljudkortet. Och om jag lyssnar på musik via ljudkortet uppstår det också klickljud.

Ljudkortet är en Scarlett 2i2, Focusrite som jag köpte i somras.

Någon som vet vad jag ska göra för att få bort det ljudet? 🙂🤪

klickljud.wav

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Hörde du inte det när du spelade in? Hade du för mycket input gain? Den ska aldrig gå upp till rött när man spelar in.

svmapbobenyo (oregistrerad)
Postat

Hörde du inte det när du spelade in? Hade du för mycket input gain? Den ska aldrig gå upp till rött när man spelar in.

Hörde inget, och hade normalt med input gain, det lsyte bara grönt.

Postat

Har du provat att maila Focusrite supporten? Gör det och bifoga ljudfilen. Jag hade också problem med mitt 2i2 och fick snabb hjälp. Dock var det nog så att kortet var lite för ostabilt med mitt Pro Tools så det slutade med att jag skickade tillbaka det till Thomann. Supporten ville dock att jag skulle försöka med lite mer åtgärder men jag sket i det. Såg att 2i2 inte officiellt stöddes av Pro Tools så då kände jag att jag hellre har ett ljudinterface som har stöd av Pro Tools. Men det var bra support jag fick!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Googlade lite snabbt och det är fler som har samma problem med just detta ljudkort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.