daniel10 Postat 13 februari 2016 Dela Postat 13 februari 2016 Halloj! Jag har en preamp Focusrite isa one, som jag använder till mitt Focusrite Saffire 56 ljudkort. Hur bör man koppla? Skall man köra från isa one till kortet, och plugga in på Line in på kortet, eller bör man köra på mic in på ljudkortet och ställa gainen lågt på ljud kortet? Mvh Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 13 februari 2016 Dela Postat 13 februari 2016 Du ska använda Line in, blir bättre så, rakare signal väg, och en redan förstärkt signal behöver inte gå genom en preamp till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 14 februari 2016 Dela Postat 14 februari 2016 Jag håller inte med givet dina prylar. Saffire har inga line in som inte går via preampsen. Renaste vägen för dig är snarare att använda de optiska in- och utgångarna, adat eller spdif. Fast å andra sidan kan du säkert köra via preampsen likväl. De är nog så pass transparenta att det inte påverkar signalen nämnvärt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
daniel10 Postat 14 februari 2016 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2016 Oki... Min isa one har inte Adat kortet,så jag har bara analoga utgångar att välja på.. Om man kör den på Line in så blir den lite okänsligare än mic in i alla fall.. Får testa vilket som låter bäst. Mvh Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
daniel10 Postat 14 februari 2016 Trådstartare Dela Postat 14 februari 2016 Oki... Min isa one har inte Adat kortet,så jag har bara analoga utgångar att välja på.. Om man kör den på Line in så blir den lite okänsligare än mic in i alla fall.. Får testa vilket som låter bäst. Mvh Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 15 februari 2016 Dela Postat 15 februari 2016 Fattar inte riktigt, kan du ta det en gång till bara.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.