Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ny avskalad pianoversion av "Where no monsters go"...

Redigerat av Erik dP
Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Skön låt med lite Bowie ackord. Riktigt skön, till och med. Slutet kommer plötsligt och dramatiskt på ett lurigt men intressant sätt med. Tung text men kärleksfull och lite hoppingivande på alla sätt och vis.

Vad är det för dist du har på rösten? Låter som både rördist och bandmättnad samtidigt. Varmt och snyggt med andra ord.

Postat (redigerat)

...Jag antar att min oskolade stämma skorrar lite när jag anstränger den. Jag har på sången använt Fabfilters Pro-DS (deesser), Pro-C (kompressor, men bara på låga frekvenser) och ett konvulsions-reverb. På masterregeln ligger Fabfilters Pro-L (limiter).

Lyriken skrev jag strax efter händelserna på Utöya. Jag nynnade på ordet "smile" under någon dag...och när jag sedan kopplade ihop detta embryo till text med Utöya så skrev jag ihop resten rätt snabbt. I Norge ville man inte nämna gärningsmannen vid namn, läste jag, så jag gjorde honom rätt diffus i min lyrik.

Kul att du gillar den!

Redigerat av Erik dP
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.