DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Är det bara jag som gillar Nederländerna? Nä. Jag tyckte det var rätt bra. Nu är det San Marino. Härligt gubbsjukt.
DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Vet inte vad jag ska tycka om Ryssland. Är låten bra eller lever den bara på grafiken?
DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Österrikes låt är hur söt som helst, men varför sjunger tjejen på franska? Klar finalist hur som helst.
DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Tycker Islands bidrag är oerhört tillgjort. Inspirerat av Loreen? Vilken överraskning.
slejnard Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Montenegro var ju bra! Lite depeche mode goes hårdrock med inslag av grunge?!
DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Bosnien och Hercegovina presenterar ett förfärligt hopkok.
DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Gillar Moldavien, Holland, San Marino och Österrike bäst. Någon av dem borde väl gå vidare.
DenGode Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Bra TV-sändning. Mede och Zelmerlöw gör ett bra jobb. Ger mig fan på att det pågående skämtet om Europe och The Final Countdown leder till att Europe faktiskt spelar låten i finalen.
Claes Holmerup Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 (redigerat) Ok - efter kvällen så står mina tidigare omdömen om alla låtarna lika fast som de gjorde från början, men nu när det var live, så var det mycket katzenjammer från många. Miiiiiiisa no like! 😳 EDIT: Glömde ju nämna att de enda från kvällen som jag tycker är något att ha, är Kroatien och Ryssland. De bör vara med och slåss i topp-5. Redigerat 10 maj 2016 av Claes
DenGode Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Följande länder gick vidare till finalen. Azerbaijan, Ryssland, Holland, Ungern, Kroatien, Österrike, Armenien, Tjeckien, Cypern och Malta. Två av mina fyra låtar gick vidare. Holland och Österrike. Har mest lyssnat med ett halvt öra dock. När det gäller Ryssland tycker jag att inledningen är skittråkig, men sen kommer det en del intressanta vändningar. Det är också ett kraftfullt nummer. Det skulle ju kunna bli intressant med en final i Ryssland om ett år.
DenGode Postat 12 maj 2016 Postat 12 maj 2016 Det har blivit dags för den andra semifinalen, direkt från Globen med Petra Mede och Måns Zelmerlöw. Tävlar gör Lettland, Polen, Schweiz, Israel, Vitryssland, Serbien, Irland, Makedonien, Litauen, Australien, Slovenien, Rumänien, Bulgarien, Danmark, Ukraina, Norge, Georgien, Albanien och Belgien. Först ska det naturligtvis pratas skit i en timme i vanlig ordning. Gina Dirawi är naturligtvis med som vanligt.
Claes Holmerup Postat 12 maj 2016 Postat 12 maj 2016 Som sagt; Australien bäst, även nu när det var live - och borde vara en solklar vinnare. Litauen och Polen också värda en hög placering. Vi får väl se på lördag om folk röstar rätt eller om fel låt vinner (som vanligt).
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 13 maj 2016 Postat 13 maj 2016 Hur fan kan Australien vara med i Eurovision har klotet kantrat så det slank iväg en liten bit?
slejnard Postat 13 maj 2016 Postat 13 maj 2016 Hur fan kan Australien vara med i Eurovision har klotet kantrat så det slank iväg en liten bit? 😄 Venne det men antar att det är för att få spridning och att det är väldigt poppis där.
slejnard Postat 13 maj 2016 Postat 13 maj 2016 Hur fan kan Australien vara med i Eurovision har klotet kantrat så det slank iväg en liten bit? 😄 Venne det men antar att det är för att få spridning och att det är väldigt poppis där.
Gäst Postat 14 maj 2016 Postat 14 maj 2016 Synd att Makedonien inte gick vidare. Gillade att hon avslutade framträdandet med flöjtsång.
slejnard Postat 14 maj 2016 Postat 14 maj 2016 Är i husbilen o glömde antennsladden. Ruggigt dålig timing!
DenGode Postat 14 maj 2016 Postat 14 maj 2016 Final då. Belgien tycker jag har vuxit till sig, men refrängen är lite tråkig.
DenGode Postat 14 maj 2016 Postat 14 maj 2016 Jag får erkänna att jag inte förstår mig på Sveriges bidrag alls.
DenGode Postat 14 maj 2016 Postat 14 maj 2016 Litauens låt är ganska mäktig med sina körer. Det kanske kan gå hem?
Gäst Postat 14 maj 2016 Postat 14 maj 2016 Sverige hamnar nog långt ner på listan denna gång i eurovision... min gissning.... Ukraina är bra.
Claes Holmerup Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Ukrainas skitkassa låt vann på grund av politiska sympatiröster. Australien borde ha vunnit stort. Sveriges låt kom skrämmande högt - och borde ha slagits om sistaplatsen, tillsammans med Georgien och några andra katastrofer... Jag får nog ännu en gång citera Stikkan Andersson; "Folk är inte så dumma som man tror - de är ännu dummare!". 😉
DenGode Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Jag gillar inte heller Ukrainas bidrag, men politiska sympatiröster? Jag trodde det mest var barn och ungdomar som röstade?
laban1 Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Ukrainas skitkassa låt vann på grund av politiska sympatiröster. Glöm inte det gula fina trädet.
laban1 Postat 15 maj 2016 Postat 15 maj 2016 Australien borde ha vunnit stort. Och det hade varit intressant att se vem som hade åkt på att bli värdland.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.