Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 237
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Bra TV-sändning. Mede och Zelmerlöw gör ett bra jobb. Ger mig fan på att det pågående skämtet om Europe och The Final Countdown leder till att Europe faktiskt spelar låten i finalen.

Postat (redigerat)

Ok - efter kvällen så står mina tidigare omdömen om alla låtarna lika fast som de gjorde från början, men nu när det var live, så var det mycket katzenjammer från många. Miiiiiiisa no like! 😳

EDIT:

Glömde ju nämna att de enda från kvällen som jag tycker är något att ha, är Kroatien och Ryssland. De bör vara med och slåss i topp-5.

Redigerat av Claes
Postat

Följande länder gick vidare till finalen. Azerbaijan, Ryssland, Holland, Ungern, Kroatien, Österrike, Armenien, Tjeckien, Cypern och Malta.

Två av mina fyra låtar gick vidare. Holland och Österrike. Har mest lyssnat med ett halvt öra dock. När det gäller Ryssland tycker jag att inledningen är skittråkig, men sen kommer det en del intressanta vändningar. Det är också ett kraftfullt nummer.

Det skulle ju kunna bli intressant med en final i Ryssland om ett år.

Postat

Det har blivit dags för den andra semifinalen, direkt från Globen med Petra Mede och Måns Zelmerlöw. Tävlar gör Lettland, Polen, Schweiz, Israel, Vitryssland, Serbien, Irland, Makedonien, Litauen, Australien, Slovenien, Rumänien, Bulgarien, Danmark, Ukraina, Norge, Georgien, Albanien och Belgien.

Först ska det naturligtvis pratas skit i en timme i vanlig ordning. Gina Dirawi är naturligtvis med som vanligt.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Hur fan kan Australien vara med i Eurovision har klotet kantrat så det slank iväg en liten bit?

Postat

Synd att Makedonien inte gick vidare. Gillade att hon avslutade framträdandet med flöjtsång.

Postat

Sverige hamnar nog långt ner på listan denna gång i eurovision... min gissning....

Ukraina är bra.

Postat

Ukraina vann!!

Jag röstade på Ukraina.

Postat

Ukrainas skitkassa låt vann på grund av politiska sympatiröster. Australien borde ha vunnit stort.

Sveriges låt kom skrämmande högt - och borde ha slagits om sistaplatsen, tillsammans med Georgien och några andra katastrofer...

Jag får nog ännu en gång citera Stikkan Andersson; "Folk är inte så dumma som man tror - de är ännu dummare!". 😉

Postat

Jag gillar inte heller Ukrainas bidrag, men politiska sympatiröster? Jag trodde det mest var barn och ungdomar som röstade?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.