Gäst Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Lite Loreen över det håller med det ang molly's låt
laban1 Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Vem av oss? Vem vet? Är det lördag så är det.. 🙂
Pesek Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Var det bara jag fick associationer till "A whiter shade of pale" bitvis i Stenmarcks låt...? Den måste ha varit "inspirerad" av den... Mycket inspirerad av den måste jag säga. Började sjunga på den låten med en gång när Stenmarck öppnade refrängen. Den börjar ju likadant tonmässigt. Tycker även att Dolly Style eller va de heter påminde mycket om OneRepublics låt Counting Stars fast i snabbare takt.
Bocken Bruse (oregistrerad) Postat 2 mars 2016 Postat 2 mars 2016 Hörde på Sveriges Radio P4 Kalmar igår där de klippt ihop Stenmarks låt med Procul Harums A Whiter Shade Of Pale och flera påstod att Stenmark troligen lär bli bannad från tävlingen INNAN finalen går i Globen då den är skrämmande lik PHs låt på samma sätt som det var med Fru Books låt
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Då var det dags för Andra chansen .Andra chansen avgörs genom fyra dueller där vinnaren i varje duell går vidare till finalen. Om oddsen ligger rätt går artisterna Samir & Viktor, Panetoz, SaRaha samt Albin & Mattias vidare från respektive duell.
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Första duellen är Panetoz mot Molly Pettersson Hammar.
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh... Jag blev andfådd bara av att titta på Panetoz... Det blir en öl pd.
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Äh, Molly sjunger bättre och är klart mer nuppbarare.
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Ja, det var inget vidare. Nu blir det Albin & Mattias mot Boris René.
Neosus Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Jag tittar inte ens på spektaklet nu! Man blir ju bara sur! Vänligen Surpuppan 😑
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Liiiiiite kan du väl titta. Öppna en bärs kan vi sura ikapp ☺️ Albin & Mattias... BAAAAAAAAH!
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Jag tittar inte ens på spektaklet nu! Man blir ju bara sur! Vänligen Surpuppan 😑 Det går bra att skriva ändå. Tyckte bäst om Boris Renés låt i den duellen. Mest för att jag hatar rapp.
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 René har ingen schlagervinnare där direkt men bättre än ynglen innan.
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Tredje duellen är Isa mot SaRaha, som sjunger på swahili.
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Inte var Gardell roligare efter några bärs heller.. Mmmmm... Isa....
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Mmmm.. en viss skillnad på röst och talang där nu kan jag tycka. Skål!
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Det var de två låtar jag gillat bäst hittills. En gammal hederlig tonartshöjning där nånstans också.
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Kizunguzungu, vad faen är det? En könssjukdom? Efter oralsex? Sista duellen är mellan Dolly Style och Samir & Viktor. Är det inte skidåkning i tvåan?
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Efter oralsex? Sista duellen är mellan Dolly Style och Samir & Viktor. Är det inte skidåkning i tvåan? Hehe... ska jag svara på den underbart sexuellt dubbeltydiga frågan? Jah, nu är det bara yngel...
Den Gode Postat 5 mars 2016 Trådstartare Postat 5 mars 2016 Föredrar definitivt Dolly Style. Det är en mardröm att den andra låten vinner alltihop och får tävla för Sverige.
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Jag sitter och hoppas på ett jordfel med allt det där vattnet...
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Dolly Style slår nog hårt i Ryssland, Kina och Japan. Speciellt japan är svåra på sådant där.
Dark Of Light Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Men NU vart det talang på scen. Jöback och Salo kunde vi ju skicka!!!!
Claes Holmerup Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Bästa skämtet (förutom låtarna som egentligen har slagits ut redan och inte borde vara med alls...), var ju när Björkman sade att det var en väldigt stark andra chansen. Både jag och min sambo brast ut i ett gapskratt samtidigt precis när han sade det - bara en sådan sak... 😄 Jag kom att tänka på en sak som var i stort sett en genomgående trend, nämligen att nästan alla refrängerna bestod av typ 3 ord och lika många toner - och en snutt fotbollskör. Lätt att vara textförfattare i alla fall... Nämnde jag förresten att jag tycker andra chansen är meningslös, eftersom låtarna redan har blivit bortröstade tidigare...? Det gjorde jag nog, men det tål att påpekas igen... 😉
JakobP Postat 5 mars 2016 Postat 5 mars 2016 Jag sitter och hoppas på ett jordfel med allt det där vattnet... 😄 +1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.