Oasis89 Postat 5 februari 2016 Postat 5 februari 2016 (redigerat) Hej, Jag har en Gibson ES-335 med ett par nya Lundgren Revolver P-90 mickar i sig. Kör man på mittenswitchen, alltså båda mickarna samtidigt så låter det bra, men om man kör bara stall eller halsmicken så blir det väldigt mycket brum. Jag vet ju att det blir mer brum av P90 än Humbuckers, men jag tycker det är konstigt att det funkar bra när man kör båda samtidigt, men inte den ena åt gången? Kan de bli brumfria när man kör båda samtidigt borde man väl kunna få dem brumfri var för sig också eller? Hoppas någon kan hjälpa! Mvh Kristian Redigerat 5 februari 2016 av Oasis89
pHISTERmILL (oregistrerad) Postat 5 februari 2016 Postat 5 februari 2016 Det är väl som med single coils, de kan också bli brumfria om man kör två tillsammans. Det hänger väl på hur plus och minus har kopplats i förhållande till varann. En humbucker är ju två spolar som är ihopkopplade.
laban1 Postat 5 februari 2016 Postat 5 februari 2016 Samma som en strata i läge 2 och 4, Googla på RWRP.
Basisten Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 (redigerat) Här kan man läsa om hur det fungerar med humbuckers eller två separata pic-ups. http://www.sweetwate...e-rwrp-pickups/ Redigerat 7 februari 2016 av Basisten
k9 (oregistrerad) Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Mickarna fasvänder och släcker bruset/brummet från varandra, om mickarna är monterade och konstruerade för att kunna göra det. En humbucker (dubbelspolig) är ju oftast två singel coils (enkelspoliga) som sats ihop, delvis för att få just denna effekt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.