magnus83 Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Tjo! Har precis beställt ett ex av Cubase 8.5 Artist .Tidigare så har jag suttit med Elements 8 så min fråga är hur jag smidigast går till väga med att avinstallera mitt nuvarande Cubase och ersätta den med den nya? Jag vill gärna slippa att installera alla pluggar igen 😉
MRS8 Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 du behöver inte ta bort det gamla om det inte är för utrymme eller så. pluggarna låter du vara och behöver bara visa den nya versionen var den ska leta så läses de in. de brukar finnas ungefär under C:\Program Files\Steinberg\Cubase LE AI Elements 7\VSTPlugins
Claes Holmerup Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Instämmer! Installera bara i en ny mapp, så funkar båda versionerna. 🙂 Har du låtar där du har använt pluggar som finns i den gamla versionen men inte i den nya, så är det inte så kul om du avinstallerar den. Pluggar som ligger i c:\program files\steinberg\vstplugins brukar hittas automagiskt av alla versioner, men om det finns pluggar i c:\program files\steinberg\cubasexx\vstplugins, så hittas de bara av Cubaseversionen som ligger i \cubasexx\-mappen. För att hitta dem med den nya versionen kan du lägga till en sökväg dit i plugins-menyn i Cubase, så det är inga problem, men kan vara bra att känna till...
magnus83 Postat 4 februari 2016 Trådstartare Postat 4 februari 2016 Tackar för svar! Det verkar ju inte som om det kommer bli några problem :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.