Aimonu (oregistrerad) Postat 27 januari 2016 Postat 27 januari 2016 Hej, jag arbetar på en låt där jag gör en övergång ifrån house till en downtempo del (dubstep liknande). Övergången görs med tempo automation där jag går ifrån 125 bpm till 75 bpm, detta göra under 4x2 bars. Ljudet sprakar och/försvinner när det är "för mycket" på en gång. räcker med en trumma och en voice sample så börjar ljudet spraka redan där. Har jag ännu mer ljud så försvinner ljudet helt vid vissa delar. Jag använder mig av audiobox som ljudkort och har satt den på max samples, testat både asio och primärt ljudkort också. Datorn jag använder har en i7 med 16 gb ram så känns inte som det borde vara några problem. Några idéer? eller någon med liknande problem? MVH Aimonu, ny på forumet 🙂
Andreas3larsson Postat 1 april 2016 Postat 1 april 2016 Hur många enskilda samplingar/voices/spår hanterar du parallellt med automation? 16GB i all ära, men det finns annat som sätter gränser... Om du nu envisas med att köra allt automatiserat så kan du väl börja med att maxa prestandan på din dator (det finns massor med guider på nätet). Skulle det inte räcka så skulle jag nog börja mixa ner lite på realtidsprocessandet för datorn... När jag tänker efter så skulle jag nog göra det sista först. Begränsningar är bra för kreativiteten 😉 Lycka till! /A
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.