Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som vet om det finns en VSTi för att få fram swoooosh och woooop och sådant däringa som finns i modern musik nu för tiden.

Fx som det kallas. Har letat runt men hittar inget.

Det jag menar är alltså ett instrument för att få fram dom där atonala ljuden som det ofta ligger en sidechain via kicken.

Hoppas ni fattar vad jag menar 🙂

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Ett exempel vore fint.

Postat

Nice, tackar JohnRick. Ska kolla upp denna 🙂

Sorry drloop, jag var för lat för att länka till ett exempel. Men det är sådana "bakgrundsljud" som hörs på nästan alla nya hits nu för tiden på radion.

Postat

Alla typer av syntar som har en white noise generator. Lägg på ett lågpassfilter som du automatiserar så får du en klassisk swoosh effekt. Du kan även experimentera med dist och reverb och andra effekter.

Fast det vore lättare om du hade ett ljudexempel. Då är det lättare att höra vilka typer av ljud och effekter de använt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.