jacobanjo Postat 19 januari 2016 Dela Postat 19 januari 2016 Jag har en lång konsert (stereofil) som jag vill bränna till CD men jag vill att låtarna ska ligga som separata spår på CDn. Finns det något smidigt sätt att göra det i Logic Pro X? Man kan ju klippa upp konserten med en region för varje låt, och sen exportera varje region för sig, sen lägga dem i en iTunesspellista som man bränner men jag skulle gärna hitta ett smidigare och mindre tidskrävande sätt. I det här läget är det bara för lyssning av råmaterialet så jag behöver inte ens snygga eller fadade klipp. Jobbade förut i WaveLab där man lätt kunde markera början och slut för varje CD-spår i en lång ljudfil före exportering/bränning. - Jacob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xarl Postat 21 januari 2016 Dela Postat 21 januari 2016 Tänkte just säga WaveLab, där gör du jobbet busenkelt och kan bränna direkt till CD också. Finns ju till Mac numera, men är rätt dyrt, sist jag kollade iallafall. /X Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 19 februari 2016 Dela Postat 19 februari 2016 Inte direkt lösningen i Logic, men detta kanske är användbart?: http://www.macupdate.com/app/mac/23430/x-lossless-decoder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jacobanjo Postat 20 februari 2016 Trådstartare Dela Postat 20 februari 2016 Tack för tipset. Det verkar ju vara ett smidigt program för att läsa de flesta ljudformat. -Jacob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.