TomJoad Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 Hej! Sitter och försöker bestämma mig för vilken midi-keyboard jag ska köpa. Har inte någon större budget och som jag just nu tänker så står det mellan Nektar LX61 och M-audio keystation 61. Det som egentligen väger mest för mig är kvalitén på tangenterna. Är det någon som har erfarenhet av dessa och vilken av de som ger bäst spelkänsla för den lilla pengen? Mvh
Cathrine Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 (redigerat) Om det finns plats, skulle jag köra på en Nektar LX alla dagar i veckan. Bättre känsla i tangenterna, reglar och rattar samt trumpads. Nektar ska dessutom ha bra stöd (enligt dom själva) för just mappning i olika DAWs, så man slipper mappa allt själv. Redigerat 17 januari 2016 av Cathrine
TomJoad Postat 17 januari 2016 Trådstartare Postat 17 januari 2016 tack för svar! Då blir det Nektar, har läst mycket gott men att enda minus kunde vara tangenterna. Har inte kunnat testa den men testade M-audion och tyckte den kändes ok. Så då borde jag trivas med nektar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.