Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag gör säker start på min mAcbook Pro blir det först vitskärm i någon minut. Därefter blå skärm. Att starta vanligt går inte - vitskärm med en gång.

Vad kan vara fel? Hur dyrt kan det bli?

Är det kört så vill jag ha en imac. Tips då?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Tja, D som diagnostic är nog en bra början. En gissning är att det är din disk som pajat. Command-V kan nog också ge en del.

• 2 månader senare...
Postat

Hur har det gått? Har det löst sig?

Håller du nere alt-tangenten vid start (och har en Mac nyare än 2010) visas alla startskivor som finns tillgängliga.

Då borde du se din hårddisk. Har du nyare system än 10.7 borde du se två diskar, där den andra är en återställningspartition för att kunna installera om systemet.

Du får gärna berätta mer om vilken modell du har så kanske vi kan hjälpa dig vidare. Annars hoppas jag du hittade rätt iMac. 🙂

Postat

Det var inte disken. Den lade av helt, men när jag lämnade in den sa de att det gällde några kort som det var garanti på. Kostade inte en spänn:)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.