GĂ€st Postat 16 januari 2016 Postat 16 januari 2016 Hej Forumister. (ny đ ) Har exporterat en Wav frĂ„n Cubase Le 4.Ăppnar den i ett Ă€ldre Cubase VST. DĂ€r gĂ„r det inte att Normalize eller anvĂ€nda Silence t.ex. FrĂ„gan Ă€r varför? Har stött pĂ„ det problemet förut, nĂ€r jag plockat nĂ„gon Wav frĂ„n nĂ€tet oxĂ„. Ăr det nĂ„gon instĂ€llning jag missat? Kenneth
pme (oregistrerad) Postat 16 januari 2016 Postat 16 januari 2016 Hur importerar du datat till cubase? Och vad menar du att det inte gÄr? SÀger den att det inte gÄr, finns inte funktionen i menyn, Àr den utgÄad?
laban1 Postat 16 januari 2016 Postat 16 januari 2016 Har exporterat en Wav frÄn Cubase Le 4. Kolla igen vilka instÀllningar du valt nÀr du exporterat, om du kanske av misstag bockat för nÄgot. Det kan ocksÄ finnas olika typer att vÀlja pÄ av Wav-filer. Kolla ocksÄ preferences om du hittar ngt dÀr.
GÀst Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 Hur importerar du datat till cubase? Och vad menar du att det inte gÄr? SÀger den att det inte gÄr, finns inte funktionen i menyn, Àr den utgÄad? Jag exporterar Audio spÄret enl. regelboken, Solo Export VÀljer mono, sparar Ä det funkar bra. Men nÀr jag öppnar den i ett annat Àldre Cubase sÄ gÄr den inte t.ex att Normalisera, Silence funkar inte heller. Klippa funkar, markera Ä kopiera likasÄ. Lyssna oxÄ. Men nÄgot Àr knas. Kenneth
GÀst Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 Jag exporterar Audio spÄret enl. regelboken, Solo Export VÀljer mono, sparar Ä det funkar bra. Men nÀr jag öppnar den i ett annat Àldre Cubase sÄ gÄr den inte t.ex att Normalisera, Silence funkar inte heller. Klippa funkar, markera Ä kopiera likasÄ. Lyssna oxÄ. Men nÄgot Àr knas. Kenneth Ps kör Import Audiofile ds
GÀst Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 Kolla igen vilka instÀllningar du valt nÀr du exporterat, om du kanske av misstag bockat för nÄgot. Det kan ocksÄ finnas olika typer att vÀlja pÄ av Wav-filer. Kolla ocksÄ preferences om du hittar ngt dÀr. Lustigt nog funkar alla processer i ett gammalt WaveLab jag har i en annan dator. Keenneth
Claes Holmerup Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 Du har förstÄs giltig licens, sÄ att det inte Àr en piratversion? I sÄ fall skulle jag nog testa att installera om Cubase-versionen som du försöker köra med.
GÀst Postat 18 januari 2016 Postat 18 januari 2016 Tackar för svaret. Programmen har följ med ljudkort jag köpt, sÄ dem Àr justa, Exporterar frÄn LE 4/win xp till ett gammalt Cubase som sitter ihop med Win98. DÀr kanske Àr problemet. Kenneth
Claes Holmerup Postat 18 januari 2016 Postat 18 januari 2016 En WAV-fil Àr likadan oavsett version, sÄ varken operativsystem eller Cubaseversion ska ha nÄgon som helst betydelse. Eftersom andra operationer kan göras med WAV-filen, sÄ skulle jag tro att det har blivit nÄgot fel i det gamla Cubase, sÄ att det behöver installeras om.
GÀst Postat 18 januari 2016 Postat 18 januari 2016 Det lustiga Àr att kör jag in en wav i det gamla sÄ funkar allt att processa. Men jag ska prova att installera om.
laban1 Postat 18 januari 2016 Postat 18 januari 2016 En WAV-fil Ă€r likadan oavsett version, sĂ„ varken operativsystem eller Cubaseversion ska ha nĂ„gon som helst betydelse. Ăr inte hundra pĂ„ vad du menar, men visst finns det olika WAV-filer och det skulle (iaf teoretiskt) kunna tĂ€nkas att andra gamla versioner av program inte kan lĂ€sa alla WAV-varianter. Det kan skilja pĂ„ sampingsfrekvens, bitdjup, inkluderad metadata i filen etc etc.
Claes Holmerup Postat 18 januari 2016 Postat 18 januari 2016 Ăr inte hundra pĂ„ vad du menar, men visst finns det olika WAV-filer och det skulle (iaf teoretiskt) kunna tĂ€nkas att andra gamla versioner av program inte kan lĂ€sa alla WAV-varianter. Det kan skilja pĂ„ sampingsfrekvens, bitdjup, inkluderad metadata i filen etc etc. Med tanke pĂ„ att filen gĂ„r att importera och att andra processeringar gĂ„r att göra pĂ„ den aktuella filen, sĂ„ kan det inte ha med sjĂ€lva ljudfilen att göra. Det Ă€r pĂ„ det sĂ€ttet jag menar att det inte Ă€r nĂ„gon skillnad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.