riffriff Postat 14 januari 2016 Postat 14 januari 2016 (redigerat) Jag har idag fått problem med min förstärkare. Den sprakar ...eller smäller som f*n när jag kommer över en viss ljudnivå. Har googlat men hittar inte riktigt just detta beteende. Jag bytte ut min orginalsladd (strömsladd) till en annan som ig är till en monitor men utan framgång. Men om jag trycker in strömsladden hårt och böjjer den lite uppåt så försvinner det? Antar att det är kontakten i stärkaren? Men vad kommer det ifrån för kontaktytorna är rena. Kan det vara en lödning/glapp i anslutningen som inte är rätt? Jag har testat andra kontaktuttag, bytt gitarr och telekabel. sprayat kontaktspray men inte öppnat upp den än. Någon som upplevt samma problem och hittat lösning? Jag har testat andra kontaktuttag, bytt gitarr och telekabel. Redigerat 14 januari 2016 av riffriff
kolin Postat 14 februari 2016 Postat 14 februari 2016 Tjena! Lagade en VOX med detta problem för ett antal år sedan. Jag minns inte exakt men det var en lödning som släppt, troligen kallödning. Minns inte riktigt var. Men om du är lite haj så skruva loss förstärkardelen och knacka med ett mejselhuvud lite försiktigt här och där så kanske du kommer fram till glappet om det nu är samma fel som jag hittade. Kolin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.