Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla protools användare!

Jag har köpt en digi001:a begagnat och fick med protools LE Mac versionen. Jag kör PC. Jag lånade protools för PC av en kompis och skulle installera den på min dator men ”Authurizatins code” funkade inte (testade både min och hans kod).

Är det så att mjukvaran är licensierad till hårdvaran?

Hur ska jag göra för att kunna köra protools på min PC?

All hjälp uppskattas

Tack!!

Annons
Postat
Jag lånade protools för PC av en kompis och skulle installera den på min dator men ”Authurizatins code” funkade inte (testade både min och hans kod).

Vilken version av ProTools för PC lånade du? Och vilken version av ProTools för Mac fick du med 001:an?

Postat

Hej jag fick 6.1 till PC och 5.0 till mac.

Kan du koden till 6.1, som jag har förstått så är de inte unika och ska vara samma på alla versioner.

Postat

Vad jag vet så funkar Protools Le och högre endast ihop med motsvarande hårdvara (t ex Mbox, digi 001, 002 etc).

Men alltså, om du har köpt en begagnad digi 001 ihop med Protools, varför ska du då låna Protools av en kompis och försöka installera det. Menar du att du försöker installera det utan digi-001 nu?

Postat

Nej jag köpte en 001:a med Mac mjukvara (den var beg alltså. Och kör själv PC. Självklart kör jag den tillsammans med hårdvaran

😳

Postat

Varför fick du inte cd för både PC & Mac av den du köpte 001.an av?

Min gamlla 001:a som jag hade förut innehöll båda..

Postat

Är det någon som kör 6.1 för PC och vill ge mig koden så skulle jag bli mycket glad. Om den nu inte är unik det vill säga.

😳

Postat
Om den nu inte är unik det vill säga.

Det är väl just det den är! Du får besöka en musikaffär och skaffa uppgradering till senaste versionen.

Postat

Är du säker på det? Jag ringde Estrad i Karlstad och data killen där sa att coden inte är unik och att den är typ digi0640 xxxxx nåt. Och det är inga problem om du lånar den av en kompis.

Postat
Är du säker på det? Jag ringde Estrad i Karlstad och data killen där sa att coden inte är unik och att den är typ digi0640 xxxxx nåt. Och det är inga problem om du lånar den av en kompis.

Då borde Estrad-killen ju bara kunna ha kollat upp koden bland all sina Protools-skivor som han har i lager.

Postat

Ja, men dom säljer bara senaste versionerna av le. Så han hade inte coden för 6.1. Han hade inget emot att ge mig coden så det är lixom ingen hemlis. 😳

Postat
Ja, men dom säljer bara senaste versionerna av le. Så han hade inte coden för 6.1. Han hade inget emot att ge mig coden så det är lixom ingen hemlis. 😳

Ärligt talat, har du tänkt på av vilken aledning authorization code existerar?

För att den är personlig och "en hemlis".

Btw, om din försäljare kastar ut serienummer till LE 6.7 åt vem som helst, blir hans kunder nog väldigt besvikna när de ska registrera sig...

Postat

Jag skriver ju för att jag behöver hjälp... Om man köpt protools så ska det väll funka för både mac och pc. Det är väll inte så konstigt.

Postat
Öhh...vad har hänt med den här tråden? Var inte Olsberg inne och "modererade"? 🙂

Det var en annan tråd... fast samma... eeh... fast en annan 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.