Lonie Postat 7 januari 2016 Postat 7 januari 2016 (redigerat) Hej. Som sagt efter många år har jag äntligen fått ihop en dunder låt. Ska skicka den på mastring snart. Vad ska jag göra sen för att få ut den till världen? ska jag kontaka ett musikbolag få ut den via dom eller ska jag vänta tills dom hör av sig. Har visat den för runt tio stycken och flera säger att de kommer bli en hit och att den är skit bra. Men hur ska jag göra nu? Tips? #house Redigerat 7 januari 2016 av Lonie
D Vibe Postat 7 januari 2016 Postat 7 januari 2016 (redigerat) Om du hade ett företag, hade du då anställt någon som gjort en bra grej, eller en som bevisat att hen har ett brett register? Det räcker inte med en låt för att ett skivbolag ska våga satsa på dig. Det är jag helt övertygad om.. Jobba fram fler låtar innan du försöker. Dessutom behöver de vara top-notch för att de ska öht bry sig. Redigerat 7 januari 2016 av D Vibe
D Vibe Postat 7 januari 2016 Postat 7 januari 2016 (redigerat) Varför i hela fridens namn blir det en reklamlänk i mitt inlägg ? 😠 Redigerat 7 januari 2016 av D Vibe
Modern Rockstar Postat 7 januari 2016 Postat 7 januari 2016 Värt att tänka på är att de flesta tänker så om sina nya låtar, är låten dunder för dig eller dina polare eller dunder för något kommersiellt som skivbolagen tror på? Två helt olika saker nämligen. I alla fall, lycka till! 🙂 Pröva skicka runt låten till skivbolag, ja. Dem brukar dock "inte ha tid" att svara om dem inte gillar den... men dem flesta har nog någon som kan tänka sig lyssna i alla fall, om man har tur.
Pesek Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Jag skulle struntat i skivbolag överhuvudtaget. Det är så sjukt lätt idag att sprida sitt eget. Våga tro på dig själv och sprid låten överallt. Är stimmad/skyddad? Fixa det först isf. Skapa en egen hemsida med någon enkel app lr be om hjälp. Skaffa en betaltjänst där folk får betala vad de anser värt för låten. Våga ta risken. Sprid Sprid Sprid! Spela klipp på instagram, Facebook mm. Gillar folk det kommer det spridas som en löpeld. Se dock till att du har lite grejer på lager som du jobbar på. En hit idag kan dyka väldigt snabbt i popularitet. Kör hårt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.