magnus83 Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 (redigerat) Är sångare i ett metalband, vi lirar hederlig metal där jag egentligen inte har nytta av att kunna sjunga som typ In Flames, men det hade ju vart kul att kunna. Men, hur jag än försöker så får jag inte till det. Hur bär man sig åt? Jag vill alltså kunna sjunga som han i In Flames, inte den där mörka death metal sången som typ Glen Benton har i Deicide, utan ljusare...ja, ni förstår.... Jag har själv en rätt mörk röst, men det borde la gå ändå? Det är väll teknik det hanlar om, hoppas jag. Redigerat 19 april 2005 av magnus83 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 Den underskattade sökfunktionen slår till igen. Mycket text lite mer lite mer igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
magnus83 Postat 19 april 2005 Trådstartare Dela Postat 19 april 2005 Den underskattade sökfunktionen slår till igen. Mycket text lite mer lite mer igen Tackar för svaret! Ska prova imorgon när man slipper bli vräkt för att man övar på growl 😆 Men jag har en känsla av att jag kommer behöva mer tips. Det låter ju så lätt när man hör på tex Children Of Bodom. Låter kalas gött, men enkelt. Provar man samma sak själv så låter det ju blaj. Men som sagt, det blir till att öva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 19 april 2005 Dela Postat 19 april 2005 Grundtekniken är densamma som i all sång. Men här är det extreemt viktigt att man håller magstöd och andra hälsosamma saker, då risken att skada sig är aningen större.. Det kan bli en del hostande tills man fått in det.. det ska kännas bra.. Personligen tycker jag mörk growl är svårast för att den ( för mig?) tar mer på stämbanden.. men jag sjunger bara backing så.. och mest black/death metal då.. /David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.