Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Fint Micke ☺️

Man vill höra mer!

Vakul!

Jah. Jobba på!

Thanks guys. 🥰 Det tar dock lite tid, den har lite knepiga riff. 🙂 Och så kom ett annat projekt emellan nu så det här får nog vänta lite. Men snart så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör ni era chop sueyez 😆

En annan har solat å druckit is-kaffe 😎

Jag snubblade in på ett ställe i London en gång som bara hade olika sorters kaffe och frågade om dom hade is-te. Jag fick inget annat än en mycket lång och iofs kall blick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen kallare än vanligt. Perfekt temp enl mig. 25 i skuggan kanske. 2 nätter till här på ön sen rayongområdet och ett hotell som kaimak villa. Blir nog sen att avrunda med segrejer i tre nätter i Bangkok 🙂 tempel å flod å seaworld. Gruvar för lång resa hem. Kommer ta en natt på Arlanda. Hit gick bättre än förväntat

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som ni har det awesome. 😄 Du borde skicka ett Längsta-vykort. Världens längsta vykort, du behöver inte ens skicka det utan bara lägga ut det på marken så ser vi det.

Men... 😳 Då ser vi ju inte den!? Om den inte är så stort att den når ända hit då förstås.... Annars kunde man tänka sig en ballong som lyfter den och kanske vi ser den om den är stor nog. Eller...
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snubblade in på ett ställe i London en gång som bara hade olika sorters kaffe och frågade om dom hade is-te. Jag fick inget annat än en mycket lång och iofs kall blick.

Lite som att be om ketchup på en italiensk restaurang eller blanda Cola i 15-årig whisky. Vissa saker gör man inte.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Lite som att be om ketchup på en italiensk restaurang eller blanda Cola i 15-årig whisky. Vissa saker gör man inte.

😳😆 :lol: 😆 :lol:
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)
Tålde inte ljudbilden på den låten alls. Diskanten och det höga mellanregistret var får simmigt och hårt samtidigt. Det väste, brusade och distade på ett sjukt jobbigt sätt. Lät som som att det faktiskt var gott om vikningar i AD-omvandlaren på det spåret. Skulle vara en bra låt om den spelades in med riktiga instrument som lät bra från början och inte var så sönder mixad med så många knasiga effekter och sluddrigt, vasst och väsande mixat när det kommer till alla körerna.

Rörvärmen och den lilla disten på sången är rätt snygg, men på alla körerna så blir disten vidrig.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tålde inte ljudbilden på den låten alls. Diskanten och det höga mellanregistret var får simmigt och hårt samtidigt. Det väste, brusade och distade på ett sjukt jobbigt sätt. Lät som som att det faktiskt var gott om vikningar i AD-omvandlaren på det spåret. Skulle vara en bra låt om den spelades in med riktiga instrument som lät bra från början och inte var så sönder mixad med så många knasiga effekter och sluddrigt, vasst och väsande mixat när det kommer till alla körerna.

Rörvärmen och den lilla disten på sången är rätt snygg, men på alla körerna så blir disten vidrig.

Kanske var lite onödigt hårt skrivet, sorry! 🙁
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite som att be om ketchup på en italiensk restaurang eller blanda Cola i 15-årig whisky. Vissa saker gör man inte.

Grejen är att man har blivit så gammal att man var med före en massa saker som t ex dessa coffe-shops. Jag hade aldrig sett ett sånt ställe. Själv har jag hört gamlingar berätta om den första bilen de såg och liknande. Nu är man där själv.

Jag gillar inte vitsar men jag kom på en gammal favorit.

Det var ett amerikanskt par som hade beställt bord på en fransk restaurang med tre stjärnor i Michelinguiden, och när de hade fått in maten bad de om ketchup. Kyparen kom in med ketchup i en kristallskål på en silverbricka. Den kom till flitig användning.

När paret hade smörjt sitt krås bad mannen om notan.

Han fick då svaret, - Min herre. För en sådan måltid kan vi inte ta betalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...