Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nä. Men såg filmen "Hjältarna från Telemarken" när jag var grabb.

Japp det är samma historia, bara mycket mera sanningsenlig och mindre Hollywoodiserad. Mycket fascinerande.

Funderar på att börja läsa mer om WW2. Har inte varit så intresserad förut men det fins inte mer att läsa om vikingarna längre, så WW2 skulle ju räcka livet ut. 😑

Finns ju en massa finsk krigshistoria som är värd att läsa med. 🙂

Ja, det finns huuuur mycket som helst. Det går lite i perioder det där intresset, lite som läsandet hos mig också. Men som sagt, man kommer nog aldrig till en punkt där man tror att man har hela läget klart för sig.

Men jag tror att de väljer predator istället för rovdjur bara för att det låter mera som en fackterm och för att det låter lite farligare, kanske.

Det gjorde DG dubbelt förbannad i alla fall.
Annons
Postat

Det är inte roligt när ett inlägg tar 1 minut att få in. Tänk om det var så när man nuppade? Granntjejen hade tröttnat för länge sedan!!!!

Ja, man blir förbannad d e d man blir. Så e d, d e d d e. 🙁

Postat

Men jag tror att de väljer predator istället för rovdjur bara för att det låter mera som en fackterm och för att det låter lite farligare, kanske.

Som min morfar brukade säga. Förbannade åhapp.

Postat

Sherlock Holmes som Robert Downey jr är rätt udda.

Jah.

Ska jag tjata lite till om tungvattenfabriken så tränar vissa norska specialförband med den händelsen som grund för övningar. De åker skidor från stugan som den ursprungliga gruppen använde, tar sig ner för ravinen, uppför sluttningen och skojar till det vid platsen för attentatet och tar sig tillbaka igen. Givetvis mittinatten.

Spektakulärt och livsfarligt ☺️

Själva fabriken finns inte kvar, den sprängdes -77. Vattenverket/pumphuset som på den tiden fanns bakom tungvattenanläggningen finns kvar dock. Den tjänstgör som museum idag. Där kan man se historien bakom händelserna på film samt se en radda föremål. Har inte varit där (än). Man kan också ägna sig åt isklättring där vintertid.

Spektakulärt och livsfarligt ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Det är tydligen Super Bowl i natt.

Oj! Då sitter farsan som klistrad. Elle min styvfar då.
k9 (oregistrerad)
Postat
😆 :lol: 😆😛 :P
k9 (oregistrerad)
Postat

Vaknade just och rakade skallen innan jag var vaken nog för att vara helt medveten om vad jag gjorde. 😳😱 :ph34r:

k9 (oregistrerad)
Postat

Ovanligt namn på en karl, men i dessa tider.......

Han heter något så ovanligt som Mike. Inte helt ovanligt bland hans landsmän i USA dock. 😑
Postat

Vaknade just och rakade skallen innan jag var vaken nog för att vara helt medveten om vad jag gjorde. 😳😱 :ph34r:

Kör du också ed en sån där polerad look? Jag tyckte du hade gott om hår på den där bilden du lade upp?

Postat

Han heter något så ovanligt som Mike. Inte helt ovanligt bland hans landsmän i USA dock. 😑

Dom brukar heta Michael och förkorta till Mike, eller Peter och förkorta till Pete.

Här har vi gjort tvärtom. Karl blir Kalle och Jan blir Janne osv. På senare år har dock detta ändrats. Folk vill behålla sina enstaviga namn, typ Carl Bildt. Tycker att det kan låta lite stroppigt.

Postat

Dom brukar heta Michael och förkorta till Mike, eller Peter och förkorta till Pete.

Här har vi gjort tvärtom. Karl blir Kalle och Jan blir Janne osv. På senare år har dock detta ändrats. Folk vill behålla sina enstaviga namn, typ Carl Bildt. Tycker att det kan låta lite stroppigt.

Postat

Postat

Jag tog modet till mig och vandrade utanför Längstas gränser och till sektionen Om Sajten för att se om det stod något om att forumet är så segt. Och tyckte det var oerhört lustigt att dom som protesterade mest mot att forumet fungerar dåligt är Längsta-medlemmar. xD

Postat

Kör du också ed en sån där polerad look? Jag tyckte du hade gott om hår på den där bilden du lade upp?

Det var taget innan han gick och lade sig.

mikelitoris.jpg

Trevlig kille. Säger inte så mycket, fungerar mest som ett ombud. Lite ensam dock, bor ensligt omringad av skog mitt i en ravin och väldigt nära ett slukhål. En rolig detalj är att han är en kittlig djävel.
Postat

Jag tog modet till mig och vandrade utanför Längstas gränser och till sektionen Om Sajten för att se om det stod något om att forumet är så segt. Och tyckte det var oerhört lustigt att dom som protesterade mest mot att forumet fungerar dåligt är Längsta-medlemmar. xD

😆 Undrar fortfarande om man kan se statistik någonstans om var de flesta inläggen görs. Siffror, siffror...
Postat

😆 Undrar fortfarande om man kan se statistik någonstans om var de flesta inläggen görs. Siffror, siffror...

Det finns det garanterat, jag har det till och med på mitt forum, det ingår i mjukvaran. Och i mitt fall, till och med publikt.

Postat

Förr i världen hade vi Fidden till sånt. Han hade koll på allting.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.