Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Kl är drygt 10 lokal tid o solen skiner. Vi bor fint till nära stranden. Lite blåsigt. God mat å kaffet funkar! Mitt i natten?
Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Köpte te för ett halvår sedan, men har inte kommit igång med det.
Dark Of Light Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Neo du byter avas som andra byter andedräkt ☺️
Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Mühle.....eh......Johaug leder med flera minuter. En riktigt fin upplevelse att se en kvinna åka skidor så snabbt, tycker kommentatorn.
Dark Of Light Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Kl är nu 18.26! Nybadad! 😑 Kl är nu 14.05! Nynuppad! 😑
slejnard Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Går inte för sig kl är 24 här! 😮 Men imorn på morron då. Då! ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Tror att jag borde gå ut med hundarna nu. Den ena har klättrat upp i knät på mig, den andra sitter och biter mig i armarna och den tredje står vid ytterdörren och skäller. 🥰 :wub: 🥰 Eller kan de vara sugna på att gå och basta kanske? Det är iallafall jag. 😑
Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Tror att jag borde gå ut med hundarna nu. Den ena har klättrat upp i knät på mig, den andra sitter och biter mig i armarna och den tredje står vid ytterdörren och skäller. 🥰 :wub: 🥰 Eller kan de vara sugna på att gå och basta kanske? Det är iallafall jag. 😑 Gillar hundarna att basta?
Dark Of Light Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Någon som följer den norska serien "Kampen Om Tungvattnet" i SVT? Har läst hyllmetrar om WW2 men det spelar ingen roll, det finns så oerhört mycket skeenden bland just de åren att man aldrig kommer ikapp. Händelserna i serien har jag en vag aning om men inte så här detaljerat. Samma med "Motsåndsmannens Flykt" som visades i SVT för en tid sedan, även den norsk. Spännande...
k9 (oregistrerad) Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Gillar hundarna att basta? Nej det hör de inte. Min äldsta tik har gått in någon gång och satt sig på golvet, men jag vågar inte låta henne basta alls. Fast JAG var mera sugen på att basta än att gå ut i regnet och halkan. 😛
Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Någon som följer den norska serien "Kampen Om Tungvattnet" i SVT? Nä. Men såg filmen "Hjältarna från Telemarken" när jag var grabb. Tyskarna Krånglade till det för sig genom att använda tungt vatten. De hade heller inte tillräckligt med uran för att tillverka en atombomb.
Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Går inte för sig kl är 24 här! 😮 Men imorn på morron då. Då! ☺️ Badar ni i havet?
Neosus Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Nej det hör de inte. Min äldsta tik har gått in någon gång och satt sig på golvet, men jag vågar inte låta henne basta alls. Fast JAG var mera sugen på att basta än att gå ut i regnet och halkan. 😛 Köp en drönare och koppla alla koppel på den så kan du styra hemifrån... Fan va smart ja e! ☺️
Den Gode Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 Varför i helvete säger dom predatorer i naturprogrammen, när dom menar rovdjur?
k9 (oregistrerad) Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 "Kampen Om Tungvattnet" ´är bra tycker jag. Vet inte varför jag tycker det, för den sticker ju inte ut på något sätt alls, om man ska vara ärlig. Den är nog bara otroligt välgjord med så enkla medel, helt enkelt. 😲 Funderar på att börja läsa mer om WW2. Har inte varit så intresserad förut men det fins inte mer att läsa om vikingarna längre, så WW2 skulle ju räcka livet ut. 😑 Finns ju en massa finsk krigshistoria som är värd att läsa med. 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 7 februari 2016 Postat 7 februari 2016 (redigerat) Varför i helvete säger dom predatorer i naturprogrammen, när dom menar rovdjur? Förut var de vanligare med ordvalet "predatorer" än "rovdjur" när de talade om topp-predatorer. Alltså de rovdjur som inget annat rovdjur har som bytesdjur. En säl som jagar fisk är en predator medans en haj som äter en säl är en topp-predator. Men jag tror att de väljer predator istället för rovdjur bara för att det låter mera som en fackterm och för att det låter lite farligare, kanske. Redigerat 7 februari 2016 av k9
Recommended Posts