k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Jag brukar inte titta i spegeln. Man ser ju bara en tokstolle där.. 😳😱😊 Jo så är det obehagligt när det alltid är samma snubbe som står där och glor. 😕😱 :ph34r: 😱
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Hittade en bra bild på hur jag såg ut förr. Ska fixa en på hur jag ser ut nu. Jag står längst till höger.
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Med så många kilo extra så var det ju lätt att gå ner i vikt. 😏😊😛
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Bilden är tagen vid morsans bastu. Älskar att basta och bada där ute.
Algotezza Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Är man överviktig har man många extrakilon att bära på vilket bör ge bra motion. Man borde därför snabbt gå ner i vikt när man gått upp i vikt. Varför gör man inte det? Bästa bantarrådet är väl annars att alltid se till att ha mer output än input. Annars blir man kaputt...
Den Gode Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 (redigerat) Hittade en bra bild på hur jag såg ut förr. Ska fixa en på hur jag ser ut nu. Jag står längst till höger. Du har väl inte lagt upp nån bild förut? När är denna tagen? Redigerat 3 februari 2016 av Den Gode
Neosus Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Slänger man på en limiter på utputten så blir det lätt tjockt!
Den Gode Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Slänger man på en limiter på utputten så blir det lätt tjockt! Har du lagt upp något foto?
Neosus Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Har du lagt upp något foto? Nä jag har dåligt med foton på mig själv. Behöver lägga på en limiter så det blir lite tjockare. 😊 Kan se om jag hitta nått.
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Jag har lätt för att både gå upp och ner i vikt. Fast när man börjar bygga muskler så står man ju ganska stilla i antal kilo då musklerna väger mera än fettet. Så man borde prata om omfång och inte vikt om man ska vara petig. Fast jag har alltid tränat mycket och ätit mycket fram tills för fyra fem år sedan då jag slutade träna men fortsatte att äta som om jag fortfarande tränade. Så jag hade fortfarande en hel del muskler kvar när jag började tråna igen. Så jag kunde bränna mera fett på en gång när jag började igen, eftersom jag hade muskler som var vana vidd att förbränna vid arbetet. Jag viktpendlade ganska länge då jag började träna igen då och då. Men jag tappade suget och fick en massa problem med ryggen, kotorna som låg fel vilket- jag nämnde förut, men en sjukgymnast fixade dem förr förra sommaren. Så nu kan jag träna igen. Min sjukgymnast tror att jag har en gen som kallas "sprintgenen" vilket gör att jag har lite andra förutsättningar än de flesta andra när det kommer till just träning. Vore kul att testa sig och se om man har den, kom jag just på. Men eftersom jag ju alltid föredragit att simma flera kilometer i sträck och kunde träna fyra till åta timmar om dagen så har jag utgått från att jag har just den genen. När jag tänker efter så har jag ju alltid föredragit idrotter där man anstränger sig mycket men sedan återhämtar sig utan att stanna för att vila. Cyklade ju Finnmarksturen de åren när den var som lägst och hade den jobbigaste av banan med. Den var tolv mil och gick bara uppför och utför hela tiden. Mycket skogsstigar med brant motlut eller medlut där man var tvungen att cykla galet tekniskt för att inte tvingas kliva av cykeln och leda den. Samma sak när jag tränade kampsport. De gånger jag förlorade så gick det oftast fort, medans om det blev lägre fighter med flera ronder så van jag betydligt oftare.
Den Gode Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Det måste va en boll. Och det funkar inte längre.
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Det är dessutom viktigare att man äter ungefär så mycket som man förbränner om man vill ha en sund hälsa. Oftast så handlar det om att äta tills man faktiskt är mätt och inte sluta äta försent eller förtidigt heller. Sedan så häger det mycket på vad man äter med såklart. Slutade med alla vegetariska fetter och steker bara i smör när det behövs. Eller om jag är ute efter smörsmaken, såklart. Väljer lite fetare kött med en fin marmorering så att jag ofta kan steka köttet i den typen av fett som djuret själv har förbränt i de muskler jag just ska konsumera. Inbillar mig att man får rätt fettsyror och mineraler om man gör så, istället för att ersätta faunans naturliga fett med något i från floran. Så brukar jag byta ut en del av potatisen, pastan eller vad man nu har till köttet mot extra mycket grönsaker eller ett grovt bröd för att få i mig fibrer istället för snabba kolhydrater. Fast innan ett träningspass så är ju kolhydraterna viktigare då musklerna lättare förbränner dem, tänker jag tro.
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Haha! Sorry! Nu sitter jag och "tänker högt" här i tråden igen. Väntar på att det ska ringa här så att jag kommer iväg och kan kolla hörseln. Har fixat med en tongenerator för att se vilket hörselomfång jag har och hur känslig hörsel jag fortfarande har. Hoppas att den blivit lite sämre än den var förut, eftersom jag ju har något knas med just hölrsen och är överkänslig på flera olika sätt.
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Får inte kaffa mig mera just nu. Inser nu att det är koffeinet som får mig att spamma så mycket. 😮😛
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Kostar 400 kr att kolla om man har sprintgenen, tydligen. Frågan är bara vad man ska göra med en sådan kunskap, men det vore ju lite kul att veta på något sätt ändå. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 De e bra då behöver du mer, knie! ☺️ Vill inte ha en koffein matthet när jag ska testa hörseln, dock. 😉
Neosus Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Vill inte ha en koffein matthet när jag ska testa hörseln, dock. 😉 Dricker du kaffe med öronen? Va? Va sa du? ☺️
Dark Of Light Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 . Roligare att träna medans man kollar på något intressant eller roligt. Lite som att nuppa... Jag styrketränade en gång i tiden också. Sedan tröttnade man. Började med bågskytte och kom på att lite mer muskler vore bra så jag började igen... och tröttnade på¨både träning och båge. Numer skjuter jag pistol så musklerna behövs inte riktigt för den sakens skull men jag tar mig gärna ett skjut.
Den Gode Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 De e bra då behöver du mer, knie! ☺️ Är det där du?
Neosus Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Är det där du? Jo en gammal bild. Utan glasögon.
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Äh det får bli kaffe ändå. Blidde ingen hörseltest denna vecka ändå. 😐 Men jag ska nog testa att fotografera ett skivomslag som jag funderat på istället. 🙂 Min hator är en startor igen, men fortfarande en lator så jag måste skaffa en fartor innan jag kan jobba med musiken som jag vill. Så jag får stå ut en eller två månader till. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Dricker du kaffe med öronen? Va? Va sa du? ☺️ Koppen är så stor att man doppar hela skallen i den. Då är det risk att man får kaffe i öronen med. 😑
Dark Of Light Postat 3 februari 2016 Postat 3 februari 2016 Jo en gammal bild. Utan glasögon. Har du ingen bild där du är gammal med glasögon? 😄 Pazo:ar 😑 +1 😑
Recommended Posts