Memphis Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 (redigerat) Mycket intryck idag. Lunchföreläsning på jobbet av två killar från Gula Båtarna som arbetat med att rädda Syrier ute till havs mellan Turkiet och Grekland. Väldigt gripande med färska bilder, videos och historier. Många fällde tårar då man fick en helt annan närhet och inblick i eländet. Sedan gick jag på en kvällsföreläsning i stan av ekonomikillen Charlie Söderberg, från Lyxfällan. "Ett rikare liv" hette det. Handlade om både ekonomisk och inre rikedom, inspirerande snack om att bryta beteenden och vanor, våga göra annat än vad alla gör även om man blir ifrågasatt osv. Redigerat 1 februari 2016 av Memphis
Micke H Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Tänk om man kunde klia sig själv i öronen med axlarna, då skulle jag inte behöva lyfta händerna från tangentbordet.
Neosus Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 ...håll axlarna på tangentbordet istället, Micke! 😑
Den Gode Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Tänk om man kunde klia sig själv i öronen med axlarna, då skulle jag inte behöva lyfta händerna från tangentbordet. Memphis kanske kan designa nåt åt dig?
Dark Of Light Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Frågan är vad han har i öronen som kliar?
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Ni som bor annorstädes, har ni också sådana här problem områden i kommunen? Näeh, driver ingen politisk agenda, är bara genuint nyfiken krappar. Både jag och nej. Många med en politisk agenda vill få det att framstå som att vi har de problemen här med. Även om Ludvika är en liten stad så finns det några ställen som är mera invandrartäta än andra även här. När mitt hus renoverades efter branden så bodde jag tillfälligt (ett år nästan) i vad många vill kalla för Ludvikas Husby. DVS i ett område med ett tiotal flerfamiljsfastigheter där kommunen hyr ut bostäder till lägsta priserna. Problemen jag upplevde var det aldrig olika kulturer som vara orsaken till, bortsett från att vi hade en grupp högervänner som skrek en massa rasistiska slagord då och då iofs, utan oftast så var det drogpåverkade eller fulla människor som ställde till det i området. Med tanke på att det är ett mindre attraktivt och billigare bostadsområde så var många svenskar även de "störande element" i området. Så länge jag inte hade hundarna med mig så var det oftare muslimer som höll upp dörrar och erbjöd sig att bära saker när jag flyttade in/ut än det var svenskar som gjorde det. Svenskarna blev bara besvärade av att jag krävde så mycket av det gemensamma utrymmet just när jag flyttade. Lite märkligt och ironsikt är att det var en invandrarpojke som dog pga av felaktigt hanterade av hans fall på sjukhuset här, vilket ledde till en enorm protest från MENA invandrare. De protesterade och ordnade med en protestmarch som ledde till en förbättring av sjukhusets rutiner även för oss svenskar här i byn. Det är väl ett bevis på en tidig integration att de utnyttjade detta demokratiska verktyg för att få till en välbehövlig förändring?
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Tänk om man kunde klia sig själv i öronen med axlarna, då skulle jag inte behöva lyfta händerna från tangentbordet. Köp en liten fågel som du bara matar med öronvax. Då kan den sitta på din axel och klia dina öron medans du datar i lugn och ro. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Mycket intryck idag. Lunchföreläsning på jobbet av två killar från Gula Båtarna som arbetat med att rädda Syrier ute till havs mellan Turkiet och Grekland. Väldigt gripande med färska bilder, videos och historier. Många fällde tårar då man fick en helt annan närhet och inblick i eländet. Sedan gick jag på en kvällsföreläsning i stan av ekonomikillen Charlie Söderberg, från Lyxfällan. "Ett rikare liv" hette det. Handlade om både ekonomisk och inre rikedom, inspirerande snack om att bryta beteenden och vanor, våga göra annat än vad alla gör även om man blir ifrågasatt osv. Låter ju sjukt intressant bägge två. Men jag skulle nog inte orka ta till mig av två så tunga ämnen sanna dag. Känns som att det blir en overinput då.
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Segt forum nu igen. Tar några minuter att posta ett inlägg just nu. 😠
Dark Of Light Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 (redigerat) ☺️ Ja det tar märkligt lång tid att fixa problemen. De borde ta mer hänsyn till alla oss som har så mycket viktigt att säga. Se bara på alla ämnen vi hunnit avhandla från integration till öronvax och klockan är inte ens 10. Redigerat 2 februari 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Nu sitter jag och är osams igen. Undrar om jag ska behöva laga maten nu igen, fast jag jag ju alltid gör det åt mig. Hur kan det komma sig att det alltid är min tur att göra det jag behöver göra? Varför kan ingen annan bara göra allt åt mig istället. Det vore ju mera praktiskt så, tänker jag. 😑
Den Gode Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Hur kunde dom ersätta Charlie Sheen med Ashton Kutcher i 2 1/2 män? Karln är ju inte rolig.
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Skulle just gå ut med hundarna och tänkte beställa en pizza så att jag slapp laga mat. Men hundarna tyckte det var bättre att somna i sägen så nu får jag öppna en påse med färdig mat och steka den i nästan fem minuter innan jag kan äta. Tänk vad mycket lättare det skulle ha varit att gå till pizzerian och beställa en pizza som jag kunde avnjutit om en halvtimme istället. 😏 Konstigt att jag lätt resonerar så ibland. Det känns enklare att handla mat som är färdig fast att det tar längre tid och kräver en mera fysik anstränging än att bara ställa sig vid spisen och laga mat själv.. 😊
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Varför är navelludd alltid blått? För att du alltid har blått navelludd? 😏
k9 (oregistrerad) Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Blir Chicago i slutet på juli ☺️ Föredrar stötpoker. 😑😛
Den Gode Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 (redigerat) Skulle just gå ut med hundarna och tänkte beställa en pizza så att jag slapp laga mat. Men hundarna tyckte det var bättre att somna i sägen så nu får jag öppna en påse med färdig mat och steka den i nästan fem minuter innan jag kan äta. Tänk vad mycket lättare det skulle ha varit att gå till pizzerian och beställa en pizza som jag kunde avnjutit om en halvtimme istället. 😏 Konstigt att jag lätt resonerar så ibland. Det känns enklare att handla mat som är färdig fast att det tar längre tid och kräver en mera fysik anstränging än att bara ställa sig vid spisen och laga mat själv.. 😊 Nu sitter jag och är osams igen. Undrar om jag ska behöva laga maten nu igen, fast jag jag ju alltid gör det åt mig. Hur kan det komma sig att det alltid är min tur att göra det jag behöver göra? Varför kan ingen annan bara göra allt åt mig istället. Det vore ju mera praktiskt så, tänker jag. 😑 Det vore bättre om du vore DOL. Han gillar att laga mat. Du skulle slippa hundarna också. Lyssnar på lite pre-Steely Dan demos. Jag har missat en del av dom bättre grejerna. Kul när man upptäcker sånt. Edit - Va fan. Skulle bara citera ett av inläggen, men det där blev ju faktiskt bättre. Redigerat 2 februari 2016 av Den Gode
Dark Of Light Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Det vore bättre om du vore DOL. Han gillar att laga mat. Du skulle slippa hundarna också. 😄 Näh, det ösregnar här. Är glad att man inte är hundägare längre. Nåja, även jag har mina pizzadagar. Att jag tycker att det är kul att laga mat är dock sant, kanske ett sätt att portionera ut kreativiteten. Men visst ibland går luften ur fullständigt. Man kan ju portionera ut frysta matportioner till lata dagar som sagt.
Den Gode Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Blir Chicago i slutet på juli ☺️ Där tillbringade jag en stor del av sommaren 1972. Bered dig på en värme och luftfuktighet av en typ vi inte har här.
Den Gode Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Blir Chicago i slutet på juli ☺️ Vad ska du göra där?
Recommended Posts