Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 (redigerat) Farsan hade en Eberspächer i Baggen. Den gick alltid igång, och han behövde inte skrapa några rutor. Redigerat 1 februari 2016 av Den Gode
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 (redigerat) Farsan hade en Eberspächer i Baggen. Den gick alltid igång, och han behövde inte skrapa några rutor. Ja det är nog ett krav i de gamla luftkylda baggarna och Transporterna (folkabuss) från förr. Ingen större skillnad på varm eller kalluft annars. I det militära tätade man till kylluftingångarna i Transportern vid extrem vinter med wellpapp om det inte fanns bensinvärmare. Då gick motorn upp till arbetstemp. fortare. Nackdelen är att det där med bränsledrivna värmare tar på batteriet en del, man får hålla efter grejorna. Redigerat 1 februari 2016 av Dark Of Light
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Börjar redan bli bajsnödig asså Nu känner man igen dig.
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Glassgubben är svullen om magen och håller sig om rävah! ☺️ Idag svängs det ihop en potatisgratäng och det bara ska paneras fisk till. Remouladsås fuskas med till en tubvariant. 😊 Naturligtvis blir det kaffe efterpå!!!
Neosus Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 ...om fisken ligger till vänster eller höger, då är det en panorerad fisk! 😱😊
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 ...om fisken ligger till vänster eller höger, då är det en panorerad fisk! 😱😊 Jah det gäller att hitta balance i tillvaron, nu matlagning. Matlagning kan vara otacksamt ibland. Speciellt när man ska laga en paj, den är ju paj efteråt.
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Jag menar bara att den är ju hel men ändå paj, trots att den är lagad. Jag menar, att det är ogjort arbete att laga något som är paj. Jag menar att den förblir ju paj. Fast den är hel. En hel paj alltså. Jag menar... ändå kan man efteråt ta en bit då den är hel och lagad och då är den plötsligt paj men det var den ju innan också. Jag menar paj både före och efter alltså. Är det någon idé att för den sakens skull ta en bit? Hoppas ni förstår!? Det blir en kpd UTAN paj. En hel kopp. Kaffe alltså. En halv kopp går ju inte, det rinner ju bara ut för en inte är hel utan paj. Ja, koppen då alltså. Kaffet är helt.
Neosus Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Jaha så du menar att en hel paj är helt hel med en paj som är paj fast hel?
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 (redigerat) Ja, jag visste att du skulle förstå mig! Tilläggas bör dock att kaffebönorna är inte hela utan malda. Ja till kaffet alltså nu då. De var hela en gång men inte två. Kaffebönorna alltså. Ja du förstår nog. Undrar om jag skulle göra succé som SFI lärare? Något annat som inte blev så succébetonat här var detta. Just stadsdelen Södra Ryd i Skövde är full av spännande möten. För en tid sedan fick en något förståndshandikappad snubbe sin balkongruta krossad samt blev utdragen och misshandlad för att han filmat när illgärningsmännen misshandlat en annan. Grannsämjan är bitvis ansträngd pga religiösa skillnader, Assyriska föreningen fick sin lokal nerbränd och rån & misshandel tillhör vardagen. Ni som bor annorstädes, har ni också sådana här problem områden i kommunen? Näeh, driver ingen politisk agenda, är bara genuint nyfiken krappar. Redigerat 1 februari 2016 av Dark Of Light
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Ni som bor annorstädes, har ni också sådana här problem områden i kommunen? Näpp. Detta trots en flyktingmottagning med 239 platser och ett antal som flyttat ut i samhället. Det bor knappt 7 000 invånare i centralorten.
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Har vist missat att logga in här ett tag igen. 🙂 Tjillevipp. Höll på att missa dig. Tänker du hänga kvar ett tag nu då?
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Gott! Det är bra när folk kan hålla sams! Ja k9, ska du vara här eller där eller hur blir det? ☺️ Förutom kpd.
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Gott! Det är bra när folk kan hålla sams! Bor du i ett stökigt område?
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Gott! Det är bra när folk kan hålla sams! Bor du i ett stökigt område?
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 (redigerat) Bor du i ett stökigt område? Nej som tur är. Det är väldans lugnt här, grönt och fint men just just den där stadsdelen blir mer och mer stökig. Det har centrerats lite för många olika religioner och nationaliteter där. Det är en del av förklaringen. En annan att det har blivit en samlingsplats för narkotikahandel mm. Inte så att det är helt livsfarligt att vara där men visst händer det saker där tyvärr. Tråkigt. Då har man packat det mesta! Tandborste? Check.Ja det var väl det mesta. I min ungdom bestod packningen ofta av tandborste och en låda öl. Ville man resa lätt lämnade man tandborsten. Redigerat 1 februari 2016 av Dark Of Light
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Detta är ett av mina favoritnummer med Hasse och Tage från revyn Lådan, 1966-67.. Nu har jag också äntligen, efter alla dessa år, fått veta att klaviaturinstrumentet Hasse spelar på heter Tubon. Det är en monofonisk bassynt som tillverkades av svenska Joh Mustad AB.
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 😮 Se på faen! Kan inte påminna mig att jag sett en sådan förut. Paul McCartney hade en! Hittade den här sidan och en sjuhelvetes massa andra knepiga instrument där. 😛
Den Gode Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Det var egentligen en slags baselorgel. Här är en konsert med Kraftwerk från 1970, med storbildsskärm, där man använder Tubon. Jag fattar inte hur man får den att låta som den gör dock, eftersom den egentligen bara hade ett litet antal presets. https://www.youtube.com/watch?v=Uv09NXOyOoU
Dark Of Light Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Ljudet kanske mickades & kördes genom någon effekt? Blev sittande en stund med sidan jag länkade till. Helvetes vad skumma instrument, speciellt de tidiga. Imponerande! 30° grader i februari fick sin andra säsong i SVT nyss. Verkar hålla god kvalitet som den första. Kpd... imorgon då.
Recommended Posts