Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Korv? KORV!? På något sätt kommer du alltid in på korv.
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Man blir rentav rörd. Vad är mys egentligen? Finns det nån risk att det går för långt?
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Bulle i ugnen! 😑 He eeee gott! 😑 KANNIBALISM?!
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 http://www.friatider.se/talgoxar-pratar-med-varandra-som-m-nniskor "den japanska talgoxen kombinerar sina läten med särskilda regler för att kommunicera viktiga sammansatta meddelanden." Ungefär som här i längsta.
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 "Nattaktiv är organismer vars dygnsrytm kännetecknas av att deras aktiva beteenden, exempelvis näringsintag, koncentreras till dygnets mörka timmar medan de vilar eller sover på dagen. Motsatsen är dagaktiv men det finns även organismer som främst är gryning- eller skymningsaktiva. Nattaktiva djur, ibland kallade nattdjur,"
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 hej jag är uppe mitt i natten numera Ok. Var det ett lyckat julbord?
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Solen går upp 8.42, men i morgon går den upp 8.43. Det ni!
Gäst Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Ok. Var det ett lyckat julbord? jora 🙂 fast jag äter med måtta Herregud, Mariah Careys röst blir bara sämre och sämre med åren.
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 jora 🙂 fast jag äter med måtta Herregud, Mariah Careys röst blir bara sämre och sämre med åren. Men hon klär sig bättre och bättre.
Dark Of Light Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 jora 🙂 fast jag äter med måtta Herregud, Mariah Careys röst blir bara sämre och sämre med åren. Bröst... Du menar bröst? Men hon klär sig bättre och bättre. Mindre... Du menar mindre?
Dark Of Light Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 (redigerat) Ja, man behöver inte ens göra sig lustig över det. Röster åldras och ju mer extrema "ingångsvärden", höga toner mm man haft från början desto mer märks det ju. Whitney Houston var en annan röst ekvilibrist som tappade allt. Inom "min" genre är Geoff Tate, David Coverdale och Rob Halford sådana som alla tappat sina toppar. Åldern kommer inte ensam. Redigerat 22 december 2016 av Dark Of Light
Gäst Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Jag vet inte om jag håller med till hundra procent. Kollar man på Toni Braxton så låter hon lika bra som på 90-talet, om inte bättre. Mariah Carey har sagt i en intervju att hon har stämbandsknutor. (står på wikpedia)
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Bara några dagar kvar innan julledigheten. Ska det firas på nåt särskilt sätt?
Micke H Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Ska det firas på nåt särskilt sätt? Ska fira jul med min familj. Har köpt jättemycket presenter åt barnen i år. xD Framförallt min ena systerdotter Sofia och jag har utvecklat en riktigt mysig relation och jag ville därför vara extra snäll mot henne den här julen. Vad gäller själva julledigheten så ska jag träffa några vänner här och där och så men annars inget särskilt planerat. Hur ska resten av Längstah fira sina jular?
drloop (oregistrerad) Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 För billiga. 38 000 för en Bricasti, inte så billigt i min bok.
slejnard Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Ska bara vara hemma och slöa under jul. Tagit ledigt alla mellandagar. Nytt spännande musikprojekt på G! Spela in några av våra gamla FarOut-låtar med nytt fräscht sound 🙂
Dark Of Light Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Jag vet inte om jag håller med till hundra procent. Kollar man på Toni Braxton så låter hon lika bra som på 90-talet, om inte bättre. Mariah Carey har sagt i en intervju att hon har stämbandsknutor. (står på wikpedia) Röster är intressanta att jämföra. Speciellt vad som händer över tid. Ofta blir det rent subjektiva omdömen då man som sångare/sångerska även förmedlar en text och en intim känsla. Men man anar att röster brukar alltjämt mogna. Djupna och mörkna. En del krackelerar pga knutor och eller överansträngning/dålig teknik. Oftast de som använder extrema hopp i omfång och dynamik högt upp i registret. Här är en intressant sida för röstanalyser med din gudinna och Braxton mfl.
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Hur ska resten av Längstah fira sina jular? Det blir hos syrran för första gången på några år. Däremot är mina juklklappsköpardagar över. Tror bl a att jag har köpt 5 stiga hockeyspel genom åren. Köpte även ett som funkade med magneter ett år. Såna finns inte längre. Kommer även ihåg när jag fick paketpersonalen på ett ställe att slå in en gunghäst som julklapp. Dom tog det som en utmaning. Man såg rätt tydligt att det var en gunghäst dock. Gunghästen är fö framplockad igen eftersom det finns barnbarn som tycker att den är kul. Han är rätt sleten vid det här laget.
Bluddrik Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 38 000 för en Bricasti, inte så billigt i min bok. Men vem köper dom? Det är väl mest hemstudioentusiaster med för mycket pengar, eller?
drloop (oregistrerad) Postat 22 december 2016 Postat 22 december 2016 Men vem köper dom? Det är väl mest hemstudioentusiaster med för mycket pengar, eller? Studios och seriösa hemstudio projekt. Låter fantastiskt.
Recommended Posts