Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Du har tydligen en namne i Borås.

Jah, det finns fler än jag. Men bara en jag och det är jag som är han.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Jah, det finns fler än jag. Men bara en jag och det är jag som är han.

Jag har en i linköping som är nåt år äldre än jag. Vid ett tillfälle ringde en banktjänsteman upp och började skälla som fan i luren över något lån som hade förfallit.

Det blev rätt kul när han insåg att han ringt fel person.

Postat

Någon överförfriskad pappskalle misstog mig för schlagerkungen Thomas G:son i en bar i Skövde en gång. Han började med att fråga hur det gick med allt, hyfsat svarade jag förvirrat. Hyfsat?! Vad fan, det går ju jättebra för dig med alla låtarna och artister. Det där märkliga samtalet höll på ett tag. Efter en stund kom jag på vem han trodde att jag var och givetvis spelade jag med.

Han bjöd på öl och presenterade mig för en del folk som också blev nyfikna på den nyfunna schlagerkompositören. Ölen flödade och efter ett tag skulle någon leta upp någon intervju som jag... G:son alltså gjort. Då gick jag "på toaletten" och försvann.

Gratis är gott.

Postat

Inget kul i televiziooonsapparaturgerätet.

Utom då möjlligen 22,15 Dox i SVT Äta Myror?

Kan det vara något? Inte bara larv. Slemmigt men mättande om en tänkbar framtid med mat vi inte riktigt är vana vid.

Postat

Någon överförfriskad pappskalle misstog mig för schlagerkungen Thomas G:son i en bar i Skövde en gång. Han började med att fråga hur det gick med allt, hyfsat svarade jag förvirrat. Hyfsat?! Vad fan, det går ju jättebra för dig med alla låtarna och artister. Det där märkliga samtalet höll på ett tag. Efter en stund kom jag på vem han trodde att jag var och givetvis spelade jag med.

Han bjöd på öl och presenterade mig för en del folk som också blev nyfikna på den nyfunna schlagerkompositören. Ölen flödade och efter ett tag skulle någon leta upp någon intervju som jag... G:son alltså gjort. Då gick jag "på toaletten" och försvann.

Gratis är gott.

Sprungit på G:son några gånger. Lustig människa, men trevlig!

Postat

Måste man ha hjälm när man åker tunnelbana?

Måste man ha en sådan där pläd i bilen?

Är man inne i eller ute på internet?

Fyller man på eller är det bara fylleri?

Om Stina har tolv äpplen efter 10 minuter och Kurt har 3 men lika breda, samtidigt åker en båt mot en brygga i 12 knops hastighet men saktar mer till 3 knop 1 meter innan den träffar bryggan, hur lång tid tar det att laga bryggan?

Postat (redigerat)

Sprungit på G:son några gånger. Lustig människa, men trevlig!

Ja det är han. Lite osäker bara tror jag. Hans dåvarande band Masquerade och mitt repade i samma hus en gång i tiden. Skövde hade en hyfsad återväxt på musiker ett tag på 80-90 talet. Tim Sköld var nog den som nådde längst med sitt Shotgun Messiah och Marilyn Manson. Också det en speciell man. ☺️ Ja Marilyn också 😳

Postat (redigerat)

[...]

Nej, men det hjälper om du har dåligt luktsinne.  🤪

Ja det är han. Lite osäker bara tror jag. [...]

Ligger nog mycket sanning i det där! Såg honom på en efterfest en gång, han stod bara helt tyst mitt i folkmassan. Han hade uppenbarligen kommit dit själv också, för ingen såg ut att tillhöra hans entourage. 😑

Redigerat av Naymari
Postat (redigerat)

Ligger nog mycket sanning i det där! Såg honom på en efterfest en gång, han stod bara helt tyst mitt i folkmassan. 

Han kanske hade fått en idé?

Redigerat av Bluddrik
Postat (redigerat)

Nej, men det hjälper om du har dåligt luktsinne. 🤪

Ligger nog mycket sanning i det där! Såg honom på en efterfest en gång, han stod bara helt tyst mitt i folkmassan. Han hade uppenbarligen kommit dit själv också, för ingen såg ut att tillhöra hans entourage. 😑

Hans vapendragare Kalle Kindbom är en annan fåordig man. Spelade in mina tidigaste inspelningar i hans dansbands studio i Skövde som han drev med Peo Petterson, sångaren i bl a Leviticus. Min gitarrist jobbade extra som studiotekniker där och tog betalt i studiotid. Fint arrangemang och inspelningar på nätterna ☺️

Postat

Måste man ha en sådan där pläd i bilen?

Är man inne i eller ute på internet?

Fyller man på eller är det bara fylleri?

Om Stina har tolv äpplen efter 10 minuter och Kurt har 3 men lika breda, samtidigt åker en båt mot en brygga i 12 knops hastighet men saktar mer till 3 knop 1 meter innan den träffar bryggan, hur lång tid tar det att laga bryggan?

Beror på hur många äpplen Stina äter under tiden..  😑

Postat

Och hur länge ska extrasändningen fortsätta i tv4? Kanal efter kanal drar igång extrasändningar där man talar om att man inte vet mer än man visste från början,

Postat

märkligt. somnade och sov 2 h men kände som om jag sovit 5 h... undrar hur det var förr i tiden när det finns fanns nån klocka................

Postat

märkligt. somnade och sov 2 h men kände som om jag sovit 5 h... undrar hur det var förr i tiden när det finns fanns nån klocka................

Inte antar jag att du menar. Då såg man tiden på solen och stjärnorna.

Postat (redigerat)

Och hur länge ska extrasändningen fortsätta i tv4? Kanal efter kanal drar igång extrasändningar där man talar om att man inte vet mer än man visste från början,

Ja, rädslan att vara tvåa på bollen ifall något plötsligt händer är påtaglig.

Nej. Det är ett kotteri.

Det kan väl inte finnas så mycket smak i en harkrank t ex?

1. Inte ens det.

2. Nej men det var ju fetare insekter än så i programmet. Jag tror på det där faktiskt. Allt normaliseras och efter ett tag tänker man inte på vad man äter. Vi trycker i oss en massa saker redan nu kanske utan att tänka på det. Färgämnen och bindemedel i t ex godis från röda skalbaggar och grisklövar och trynen. Som de sa, honung är ju spyor från bin. Man vänjer sig. Däremot var det intressant med tanken på hur det hela kan sluta. I en superkommersiell odling av insekter av stora företag. Oundvikligt tror jag.

Då kändes det nog bara som att man sovit.

Ja, fy fan. Vilken otäck händelse. Tyska siter har lite mer info om det hela, de är etta på bollen och dessutom inte så känsliga. Vilken samproduktion, en polack och en pakistanier. Polacken verkar ha fått en gran i huvudet, vilket ironiskt slut. Om detta är IS kopplat, hur fungerar det för hans möjligheter att få ta del av oskulds smörgåsbordet "up there"? Dödad av en symbol för kristet julfirande.

Morning bitches. Kpd?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.